Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (0114TA300057)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300057)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 10
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    5 / 15

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 31.03.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 880, 440 a 1200 Kč
      Poznámka: 4 Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením

      4.1 Výše poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením (dále jen „poplatek“) je pro přijímací řízení ke studiu začínajícímu akademickým rokem 2024/2025 stanovena následovně:
      a) 880 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu samostatné i sdružené studium,
      b) 440 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu pouze sdružené studium – je třeba podat nejméně dvě přihlášky,
      c) 1 200 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu uskutečňovaného v cizím jazyce.

      4.2 Za každou přihlášku je nutné poplatek uhradit samostatně.

      4.4 Poplatek je možné uhradit on-line platbou, převodem na účet, vkladem v bance na účet nebo v hotovosti v pokladně Filozofické fakulty UK.

      4.5 Stav přijetí, zpracování a úhrady poplatku může uchazeč sledovat ve svém účtu v informačním systému.

      4.6 Poplatek je nevratný v kterékoli fázi přijímacího řízení.

      4.7 Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více informací zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CC-200.html).
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      přijímací zkouška: dvoukolová (písemná a ústní)

      popis přijímací zkoušky:
      1. kolo – písemná část (max. 50 bodů, doba trvání: 100 minut)
      1) Uchazeč prokáže pokročilou znalost anglického jazyka rozsahem odpovídající ukončenému bakalářskému studiu anglistických programů pro učitelství. Obsahem zkoušky je test zaměřený na slovní zásobu, morfologii slovních druhů, syntaktickou analýzu věty jednoduché a souvětí, základy slovotvorby a lexikální sémantiky. (max. 35 bodů)
      2) Uchazeč prokáže dobrou orientaci a znalosti v literárněvědné a kulturněhistorické problematice oboru rozsahem odpovídající ukončenému bakalářskému studiu anglistických programů zaměřených na vzdělávání. (max. 15 bodů)

      2. kolo – ústní část (max. 50 bodů)
      1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).
      2) motivace ke studiu a zájem o obor (max. 10 bodů)
      Druhá část probíhá v anglickém jazyce. Sestává z konverzace, při níž student prokáže schopnost prakticky používat angličtinu, a to na pokročilé úrovni, s důkladně osvojenými znalostmi gramatického systému jazyka. Reaguje na otázky komise, které směřují především na motivaci k didakticky orientovanému studiu, s tím související zájmy, zkušenost s výukou angličtiny, pedagogické zkušenosti apod.
      kritéria hodnocení motivace a zájmu obor (max 10 bodů):
      • přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–7 bodů
      • částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–4 bodů
      • nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 3–0 bodů
      3) prokázání didaktických kompetencí (max. 15 bodů)
      Třetí část probíhá v anglickém jazyce. Uchazeč prokáže základní orientaci v problematice jazykové akvizice (max. 5 bodů). Dále prokáže schopnost didakticky uchopit vybraný základní jev z anglické gramatiky či slovní zásoby (max. 10 bodů).
      4) praktická znalost anglického jazyka (max. 15 bodů)
      Ve čtvrté části zkoušky je zhodnocena úroveň anglického jazyka prokázaná v rámci okruhů 2) a 3) dle následujících kritérií:
      • výborná znalost – uchazeč hovoří přesnou, bohatou, plynulou a kultivovanou angličtinou bez závažnějších nedostatků alespoň na úrovni C1+: 15–11 bodů
      • průměrná znalost – uchazeč hovoří přesnou, bohatou, plynulou a kultivovanou angličtinou s menšími nedostatky na úrovni C1: 10–5 bodů
      • podprůměrná znalost – uchazeč má v různých rovinách závažnější problémy při mluvené komunikaci v angličtině, jejíž úroveň je nižší než C1: 5–0 bodů

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:
      pedagogika
      Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
      Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
      Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
      Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.

      psychologie
      Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
      Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
      Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
      Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.

      další požadavky ke zkoušce:
      U přijímací zkoušky se ve vytištěné podobě odevzdává:
      • seznam četby vztahující se k didaktice anglického jazyka (s uvedením jména a příjmení uchazeče)
      • případně potvrzení o absolvování bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání (viz výše).
      U přijímací zkoušky se předkládá k nahlédnutí:
      • výtisk bakalářské práce nebo její reprezentativní části,
      • doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor.



      --------------------------------
      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 11.05.2024 Do: 14.06.2024
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 17.06.2024 Do: 21.06.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      další informace:
      • vizitka studijního programu: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/ucitelstvi_nmgr/ucitelstvi-anglickeho-jazyka-literatury/
      • web Ústavu anglického jazyka a didaktiky: https://uajd.ff.cuni.cz/
      • web Ústavu anglofonních literatur a kultur: http://ualk.ff.cuni.cz/
      • web Učitelství na FF UK: https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Absolventi programu jsou připraveni:
      • vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých, v jazykových školách, vzdělávacích agenturách a neziskových organizacích pořádajících kurzy pro děti i dospělé,
      • působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,
      • uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru,
      • ucházet se o pokračování v doktorském studiu, primárně v programech Aplikovaná lingvistika a didaktika jazyka (FF UK) či Anglický jazyk a literatura s didaktikou PedF UK)