PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika NKS ve školním věku - OPNS1S153B
Anglický název: Diagnosis of Speech and Language Disorders at a School Age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNS1S147B
Je prerekvizitou pro: OPNS1S159B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (31.01.2020)
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s palatolalií, s poruchami fluence řeči, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (03.02.2020)

KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido.

KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada.

KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. 

LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. 

LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál

LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál

ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.

VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.

 

Další odborná literatura a jiné zdroje budou studentům předávány v průběhu seminářů

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (03.02.2020)

- Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku;

- diagnostické postupy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; 

- specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií;

- poradenský systém;

- žák s balbuties a tumultus sermonis;

- možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties;

- diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (03.02.2020)

- 80% účast na seminářích;

- ústní zkouška;

- zpracování diagnostický materiálů pro jednotlivé typy narušení komunikační schopností jedinců ve školním věku

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK