PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika NKS v raném a předškolním věku - OPNS1S147B
Anglický název: Diagnosis of Communication Disorders at an Early Age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Korekvizity : OPNS1F150B, OPNS1S146B, OPNS1S148B, OPNS1S149B, OPNS1S151B
Je korekvizitou pro: OPNS1S148B, OPNS1S149B, OPNS1F150B, OPNS1S146B, OPNS1S151B
Je prerekvizitou pro: OPNS1S153B, OPNS1S152B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (15.10.2018)
Studenti se v předmětu seznámí s diagnostickými postupy a metodami, které se používají u dětí v rámci diagnostiky vývoje řeči a narušeného vývoje řeči.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (15.10.2018)

 

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: ePRESS, 2008.

DURDILOVÁ, L., KLENKOVÁ, J.. Slovní zásoba dětí předškolního věku. Praha: UK, 2014. 

LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha, Portál 2003.

SAIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., SMOLÍK, F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha: Grada, 2015

 

další odborné zdroje budou uvedeny v průběhu přednášek a seminářů

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (15.10.2018)

Logopedická intervence v raném a předškolním věku zaměřena na diagnostiku narušené komunikační schopnosti. Komplexní diagnostika v rámci skupiny odborníků, diferenciální diagnostika. Úrovně logopedické diagnostiky (orientační, základní, speciální vyšetření). Vyšetřovací metody, postupy. Využití testových materiálů, standardizovaných a nestandardizovaných nástrojů, testových baterií. Prognóza. Diagnostika opožděného vývoje řeči, specificky narušeného vývoje řeči - vývojové dysfázie, mutismu, dyslalie, dysartrie. Diferenciální diagnostika.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)

- zpracování seminární práce - diagnostické materiály;

- ústní zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK