Úvod do pedagogiky - O01315245
|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (22.09.2005)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (26.09.2005)
Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Praha, Portál 2000. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. Vorlíček, Ch.: Úvod do pedagogiky. Jinočany, H + H 2000. Průcha, J., Mareš, J., Walterová, E.: Pedagogický slovník. Praha, Portál 2004. Pelikán, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amonium 1995 Pařízek, V.: Základy obecké pedagogiky. Praha, PedF UK 1996. Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha, Portál 1998. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (26.09.2005)
Obsah: 1.Pedagogika jako vědní obor(vznik a vývoj pedagogické teorie, prameny pedagogiky, systém pedagogických věd, struktura pedagogiky, metody pedagogiky, vztah pedagogiky k jiným vědám) a zdroje pedagogických informací (pedagogické knihovny a databáze, pedagogické instituce a ústavy, pedagogické časopisy, vyhledávání pedagogických informací, základní strategické dokumenty) 2.Základní pedagogické pojmy (výchova, vzdělání, učení, vyučování + podmínky a prostředky) 3.Výchova jako společenský jev a úloha výchovy ve vývoji člověka (výchova a společnost, vliv výchovy na společnost, základní činitelé ovlivňující výchovu a vývoj člověka, vývoj názorů na úlohu výchovy ve vývoji člověka, současné názory na problematiku, výchovný optimismu, výchovný pesimismus, výchovný realismus, pedologie) 4.Cíle, obsah výchovy a koncepce výchovy (společenská podmíněnost cílů výchovy, stanovení cílů výchovy, konkretizace cílů) 5.Institucionalizovaná výchova (školské systémy, přehled a funkce výchovných institucí, úloha školy a rodiny, výchovný proces, osobnost učitele) Požadavky k zápočtu: Odevzdaná seminární práce
Požadavky ke zkoušce: Splněný písemný test |