PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Výběrový kurz ze specializace VV - OK0621262
Anglický název: Outdoor Art Activities for Art Specialist
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D.
Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D.
Prerekvizity : OK0621166
Anotace -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Výběrový kurz ze specializace Vv: Způsoby dokumentace a účinné prezentace výsledků dětských výtvarných aktivit: Objasňování vlastní pedagogické činnosti ve vztahu ke vzdělávacím záměrům pro odbornou a širší veřejnost. Materiálně technické podmínky pro povinné i zájmové výtvarné aktivity dětí na primárním stupni vzdělávání.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)

Cil výuky: Vytvořit základy pro rozvíjení schopnosti učitele výtvarné výchovy a) zveřejňovat výsledky dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti verbálními, obrazovými a dalšími účinnými prostředky, b) objasňovat smysl realizovaných výtvarných činností ve vztahu ke vzdělávacím záměrům, c) vytvářet materiálně technické podmínky pro povinné i zájmové výtvarné aktivity dětí na primárním stupni vzdělávání.

Literatura -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)

Odborná literatura:

CIKÁNOVÁ,K. Tužkou, štětcem nebo myší. 1.vydání. Praha: Aventinum 1998.127 s. ISBN 80-7151-031-9.

HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy II. 2.vydání Praha: UK PedF 1986. 137 s. ISBN nemá

KOLEKTIV AUTORŮ: Písmo ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: SPN 1985. 399 s. ISBN nemá

McLUHAN,M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-6.

SLAVÍK,J.; NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele(Efektivní práce s informacemi ve škole). 1.vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.

ŠUPŠÁKOVÁ,B. Moderné informačno-komunikačné technológie na podporu výtvarnej výchovy. In: B.ŠUPŠÁKOVÁ (ed.) Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy. 1.vyd.

Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. ISBN 80-223-1570-2.

ŠUPŠÁKOVÁ,B. Počítače - výtvarná tvorba - edukačný proces. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.

ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004.214 s. ISBN 80-968441-1-3.

VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vydání. Praha: Karolinum 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.

ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy. Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vydání. Praha: SPN 1987. 290 s. ISBN nemá

Metody výuky -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)

seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D. (13.09.2021)

Zápočet
Aktivní účast ve výuce a seminární práce na zadané téma v určeném termínu.

Sylabus -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)

Obsah: způsoby prezentace přípravy, průběhu a výsledků pedagogické práce, prezentace dětských prací, digitální technologie a software

klíčová slova : formulace vzdělávacích záměrů, hodnotící reflexe a diskuse, vizuální informace, účel, formy, vhodnost, účin, základní principy, koncepce a realizace, písmo a obraz, komentář, materiálně technické prostředky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK