PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Čtení s porozuměním v českém jazyce - O01303628
Anglický název: Comprehensive Reading in Czech Language
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc.
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Korekvizity : O01303630, O01303631
Prerekvizity : O01303026, O01303149
Je korekvizitou pro: O01303631, O01303630
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2013)
Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.
Literatura
Poslední úprava: Lenka Čapková (16.01.2007)

Odborná literatura:

Didaktické studie I. Kapitoly z moderní didaktiky českého jazyka. Praha: PedF UK 2004, ed. Eva Hájková, ISBN 80-7290-197-4.

KRAMPOVÁ, I. a kol. Netradiční úlohy aneb Čteme s porozuměním. Praha: ÚIV 20021, ISBN 80-211-0416-3

STRAKOVÁ, J. a kol. Vědomosti a dovednosti pro život: čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v zemích OECD. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0411-2

ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum 1999, ISBN 80-7184-711-9, ISSN 0567-8269.

ŠUP, R. Učíme se číst s porozuměním: pro žáky 2. až 5. ročníků základní a obecné školy.Praha 2001, ISBN 80-238-8070-5

Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha: ÚIV 2000, ISBN 80-211-0366-3

Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0415-5

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)

Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a průběžné plnění úkolů v něm zadaných

Sylabus
Poslední úprava: SMEJKALO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
Charakteristika studijního předmětu

Název studijního předmětu: Čtení s porozuměním v českém jazyce

Typ studijního předmětu: povinně volitelný

Formy výuky studijního předmětu: seminář

Rozsah studijního předmětu: 2 / 26

Rozsah odborné praxe (v týdnech):

Formy kontroly předmětu: zápočet

Požadavky k zápačtu: Analýza tří řad učebnic českého jazyka pro 1. stupeň z hlediska studovaného předmětu. Seminární práce. Termín odevzdání: 3. 5. 2010.

Vyučující: PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.

Stručná anotace předmětu:

Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK