|
|
|
||
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s palatolalií, s poruchami fluence řeči, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
- 80% účast na seminářích; - ústní zkouška; - zpracování diagnostický materiálů pro jednotlivé typy narušení komunikační schopností jedinců ve školním věku Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido. KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada. KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál. VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.
Další odborná literatura a jiné zdroje budou studentům předávány v průběhu seminářů Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
- Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku; - diagnostické postupy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; - specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií; - poradenský systém; - žák s balbuties a tumultus sermonis; - možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties; - diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|