|
|
|
||
Kurz navazuje na předmět Didaktika biologie I a jeho obsahem jsou speciální aspekty výuky biologie, geologie a environmentalistiky. Důraz je kladen na rozvoj praktických dovedností studenta a na jeho samostatnou činnost. V průběhu kurzu se student naučí analyzovat výuku na videozáznamu a provádět rozbory výuky. Dále se seznámí s badatelsky orientovaným vyučováním, s přípravou na vyučovací hodiny, projekty a exkurze zaměřené na BOV a s informačními zdroji a pomůckami podporujícími zavádění BOV do výuky. Následuje téma ICT ve výuce přírodních věd (se zaměřením na využití ve třídě – Google formuláře, flippity, Google classroom; i na využití v pedagogickém výzkumu), CLIL a pojmové mapy. Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
aktivní účast na výuce odevzdání portfolia, které obsahuje úkoly zadané na semináři: přípravy na hodiny, rozbory vybraných videoukázek z výuky, přípravy výukových materiálů (vždy bude upřesněno v průběhu kurzu) Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. BOV: www.objevuj.eu, www.badatele.cz, http://home.pf.jcu.cz/~bov/, http://www.otevrena-veda.cz/, Petr, J. Možnosti využití úloh z biologické olympiády ve výuce přírodopisu a biologie. Inspirace pro badatelsky orientované vyučování. České Budějovice: Pedagogická fakulta, 2014. Janík, T. et al. Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. PAVLASOVÁ, L., HROUDA, L., TEODORIDIS, V., ANDRESKA, J., ŘÍHOVÁ, D., VANČATA, V., NOVOTNÝ, P., ŘEZNÍČEK, J., NOVOTNÁ, M. Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Praha: UK, PedF, 2015. ISBN 978-80-7290-807-3. PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, ročník 140, č. 1, s. 30 - 36 Výukové materiály - dostupné v MOODLE. Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
zkouška bude probíhat formou diskuse nad portfoliem Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
1. Analýzy výukových situací s podporou videa 2. Badatelsky orientované vyučování 3. Metoda CLIL v biologii 4. Tematický plán výuky přírodopisu 5. Metody pedagogického výzkumu 6. Google dotazníky, jejich tvorba a postupy při zpracování dat 7. Zvané přednášky odborníků z praxe Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|