Výtvarná kultura v MŠ – S - OKB01V1F7B
|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty s oblastí současné vizuální tvorby určené pro děti. S ohledem na aktuální podoby vizuální komunikace a na vývoj jejích médií objasňuje význam rozvoje vizuální gramotnosti. Vybavuje studenty kritérii pro posuzování kvality tvorby určené dětem, rozvíjí schopnost přemýšlet a argumentovat o estetických aspektech civilního života a transformovat tyto obsahy do Výtvarné výchovy v MŠ.
1. Rozvoj vizuální gramotnosti a kritického myšlení v MŠ
2. Obraz a text I.: knižní tvorba pro děti
3. Obraz a text III.: filmová tvorba pro děti
4. Obraz a text IV: reklama – mezi informací a manipulací
5. Design určený pro děti
6. Design dětských hraček
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|
|
||
vypracování a obhajoba seminární práce. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
BUCKINGHAM, D.: The material child: growing up in consumer culture. Cambridge, Polity, 2011. ISBN 9780745647715. MCQUAIL, D,: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál, 2009. ISBN: 978-80-7367-574-5. FRONEK, J.: Artěl. Arbor Vitae, Praha, 2009. ISBN: 78-80-87164-12-9. FULKOVÁ, M. Když se řekne… vizuální gramotnost. In: Výtvarná výchova, 2002, roč. 42, č. 4, s. 12–14. OVČÁČKOVÁ, J.: Mezi textem a obrazem. Proměny (pohádkového) narativu ve vizuální komunikaci. Dizertační práce. Vedoucí doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. 2015. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|