PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe pedagogická [3. ročník] - ACN100047
Anglický název: Working Experience - Education of the Deaf [3rd year]
Zajišťuje: Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících (21-UBN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 2
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/28, Z [DS]
Rozsah za akademický rok: 3 [týdny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Bc. Barbora Kosinová
Prerekvizity : ACN100013
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)
Praktické využití poznatků a dovedností získaných v kurzech ACN 100 013 Specializace pedagogická ?2. ročník? a ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník?.
Literatura
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)

Kurs úzce navazuje na kurs ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník?. Literatura pro oba kursy je shodná.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)

Studenti si povinně vedou Deník své pedagogické praxe (co, kdy, kde, jak absolvovali + vlastní přípravy) a po absolvování praxe obdrží od svého fakultního učitele hodnocení praxe. Další podmínkou pro udělení zápočtu je reflexe praxe (nebo její části) v rámci hodin předmětu ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník? nebo při individuálním rozhovoru s vedoucím pedagogické praxe.

Sylabus
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)

Pedagogická praxe je pojata jako souvislá a je rozdělena do dvou částí vždy po 14 kalendářních dnech ? první část absolvuje student v ZS 3. ročníku a druhou část v LS 3. ročníku. Výjimečně může být jedna z těchto částí pojata jako praxe průběžná ? jeden den v každém týdnu semestru.

Cílem praxe je, aby studenti poznali různorodost pedagogické práce ve speciální škole pro sluchově postižené. Proto by měli v jejím průběhu projít všemi jejími úseky (MŠ, ZŠ, SPC, internát atd.). Studenti by měli poznat, jak probíhá celý den (týden) v takové škole. Z tohoto důvodu by v ní měli (s ohledem na organizační možnosti školy) strávit co nejvíce času, tedy nejen dobu školního vyučování, ale i dobu mimoškolní (práce denních i nočních vychovatelek, činnost pracovníků SPC, dozor ve školní jídelně atd.).

Studenti absolvují jednak náslechy, jednak samostatně učí (pod dohledem fakultního učitele dané školy, popř. vedoucího pedagogické praxe). Některé výstupy v rámci praxe jsou natáčeny na video a posléze rozebírány v rámci hodin předmětu ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník?.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK