|
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)
Kurs úzce navazuje na kurs ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník?. Literatura pro oba kursy je shodná. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)
Studenti si povinně vedou Deník své pedagogické praxe (co, kdy, kde, jak absolvovali + vlastní přípravy) a po absolvování praxe obdrží od svého fakultního učitele hodnocení praxe. Další podmínkou pro udělení zápočtu je reflexe praxe (nebo její části) v rámci hodin předmětu ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník? nebo při individuálním rozhovoru s vedoucím pedagogické praxe. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (24.09.2009)
Pedagogická praxe je pojata jako souvislá a je rozdělena do dvou částí vždy po 14 kalendářních dnech ? první část absolvuje student v ZS 3. ročníku a druhou část v LS 3. ročníku. Výjimečně může být jedna z těchto částí pojata jako praxe průběžná ? jeden den v každém týdnu semestru.
Cílem praxe je, aby studenti poznali různorodost pedagogické práce ve speciální škole pro sluchově postižené. Proto by měli v jejím průběhu projít všemi jejími úseky (MŠ, ZŠ, SPC, internát atd.). Studenti by měli poznat, jak probíhá celý den (týden) v takové škole. Z tohoto důvodu by v ní měli (s ohledem na organizační možnosti školy) strávit co nejvíce času, tedy nejen dobu školního vyučování, ale i dobu mimoškolní (práce denních i nočních vychovatelek, činnost pracovníků SPC, dozor ve školní jídelně atd.).
Studenti absolvují jednak náslechy, jednak samostatně učí (pod dohledem fakultního učitele dané školy, popř. vedoucího pedagogické praxe). Některé výstupy v rámci praxe jsou natáčeny na video a posléze rozebírány v rámci hodin předmětu ACN 100 036 Specializace pedagogická ?3. ročník?. |