Monitoring chování české populace ve vztahu k nakupování potravin
Monitoring of the Czech population behavior in relation to grocery shopping
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105099Identifikátory
SIS: 184808
Kolekce
- Kvalifikační práce [4323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stellarová, Apolena
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Nutriční terapeut
Katedra / ústav / klinika
III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1.LF a VFN v Praze
Datum obhajoby
4. 2. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Působení faktorů, nakupování, potraviny, vyhazování potravinKlíčová slova (anglicky)
Factors, shopping, grocery, ejecting foodBakalářská práce se zabývá problematikou ovlivňování zákazníků při nakupování potravin. Faktorů, které na zákazníka během nakupování potravin působí, je mnoho. Smyslem teoretické části práce bylo tyto faktory systematicky uspořádat a interpretovat jich co nejvíce. Cílem praktické části bylo ověřit, zda jsou čeští zákazníci ovlivňováni natolik, že nakupují potraviny navíc. Dalším cílem bylo zjistit, jestli mohou být tyto neplánované potraviny považovány za zdravé. Posledním úkolem se zkoumal postoj českého obyvatelstva k vyhazování potravin. Průzkum byl vyhodnocen za pomocí dotazníku. Výsledkem práce je zjištění, že česká populace nadbytečně nakupuje potraviny, o kterých si mylně myslí, že jsou zdravé. Častým projevem je plýtvání a vyhazování potravin do odpadkových košů. Klíčová slova: působení faktorů, nakupování, potraviny, vyhazování potravin
This work for a Bachelor's Degree deals with the the issue of influencing customers when shopping for food. There are many factors that affect a customer by food shopping. The theoretical section both systematically organizes and interprets factors which the customers encounter most often. The practical section of the work expands upon the themes introduced in the theoretical part which verify influencing factors within the Czech population. The partial goal is to assess the influence on buying unscheduled food. The aim of this work was also to find out whether the unintended food products can be considered healthy and to look at the attitude of the Czech population towards the disposal of food products. In the practical section research has been carried out by using a questionnaire. The result shows the Czech population buys food products excessively that they mistakenly think are healthy. According to the research the waste and disposal of food seem to be a frequent phenomen. Key words: influence, factor, shopping, food products, food waste Key words: factors, shopping, grocery, ejecting food.