Marketing muzeí a kulturního dědictví na příkladu Uměleckoprůmyslového muzea v Praze
Museum Marketing and Cultural heritage marketing as an Example of Museum of Decorative Arts in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54997Identifikátory
SIS: 125930
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Art marketing, marketing umění, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, marketingový mix, komunikační mix, integrovaná marketingová komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Art marketing, Museum od Decorative Arts in Prague, marketing mix, communication mix, integrated marketing communicationDiplomová práce Marketing muzeí a kulturního dědictví na příkladu Uměleckoprůmyslového muzea v Praze (dále jen UPM) si klade za hlavní cíl zmapovat marketingovou komunikaci UPM a demonstrovat na ní specifika, která s sebou marketing umění nese. Důraz je kladen na marketingový a především komunikační mix muzea. Muzeum využívá ke své komunikaci hlavně public relations (dále jen PR) aktivity. Komunikace UPM vázne především na nedostatku finančních zdrojů. Muzeum disponuje ročními rozpočty a musí se rozhodnout, zda investovat spíš do restaurování sbírek a výzkumu, nebo do marketingu. V závěru práce se věnuji návrhům na zlepšení komunikace, které se ubírají především směrem k fundraisingovým aktivitám. Jako podklady mi posloužily především webové stránky UPM a tištěné materiály vydávané muzeem.
The BA thesis titled Museum Marketing and Cultural Heritage Marketing as an Exemple of Museum of Decorative Arts in Prague (MDA) aims primarily to map the marketing communication of MDA and utilize the findings to illustrate the specific challenges that art marketing as such entails. The main focus is on the marketing and, above all, communication strategies of the Museum. For the purposes of communication, the Museum makes use predominantly of public relations activities. The communication of the MDA is lacking mostly due to the lack of financial resources. The Museum has annual budgets at its disposal and has to make the decision whether to invest into restoring its collections and research, or into marketing. In the concluding part of the thesis I address various propositions for communication improvement, most of which lean towards fundraising activities. As my sources I used predominantly the MDA websites and different sorts of printed materials published by the Museum itself.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...