Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketing muzeí a kulturního dědictví na příkladu Uměleckoprůmyslového muzea v Praze
Název práce v češtině: Marketing muzeí a kulturního dědictví na příkladu Uměleckoprůmyslového muzea v Praze
Název v anglickém jazyce: Museum Marketing and Cultural heritage marketing as an Example of Museum of Decorative Arts in Prague
Klíčová slova: Art marketing, marketing umění, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, marketingový mix, komunikační mix, integrovaná marketingová komunikace
Klíčová slova anglicky: Art marketing, Museum od Decorative Arts in Prague, marketing mix, communication mix, integrated marketing communication
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.06.2012
Datum zadání: 21.05.2013
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:23.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Marketing muzeí a kulturního dědictví na příkladu Uměleckoprůmyslového muzea v Praze (dále jen UPM) si klade za hlavní cíl zmapovat marketingovou komunikaci UPM a demonstrovat na ní specifika, která s sebou marketing umění nese. Důraz je kladen na marketingový a především komunikační mix muzea. Muzeum využívá ke své komunikaci hlavně public relations (dále jen PR) aktivity.
Komunikace UPM vázne především na nedostatku finančních zdrojů. Muzeum disponuje ročními rozpočty a musí se rozhodnout, zda investovat spíš do restaurování sbírek a výzkumu, nebo do marketingu.
V závěru práce se věnuji návrhům na zlepšení komunikace, které se ubírají především směrem k fundraisingovým aktivitám.
Jako podklady mi posloužily především webové stránky UPM a tištěné materiály vydávané muzeem.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The BA thesis titled Museum Marketing and Cultural Heritage Marketing as an Exemple of Museum of Decorative Arts in Prague (MDA) aims primarily to map the marketing communication of MDA and utilize the findings to illustrate the specific challenges that art marketing as such entails. The main focus is on the marketing and, above all, communication strategies of the Museum. For the purposes of communication, the Museum makes use predominantly of public relations activities.
The communication of the MDA is lacking mostly due to the lack of financial resources. The Museum has annual budgets at its disposal and has to make the decision whether to invest into restoring its collections and research, or into marketing.
In the concluding part of the thesis I address various propositions for communication improvement, most of which lean towards fundraising activities.
As my sources I used predominantly the MDA websites and different sorts of printed materials published by the Museum itself.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK