Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Pedagogika (0111RA190010)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Pedagogika (B0111A190010)
    Forma studia: kombinovaná
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Maximální počet přijímaných: 25
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    13 / 54

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2026
      Poznámka k termínu: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 940 Kč
      Poznámka: Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). 
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Sdružování studijních programů: Pouze samostatné studium; nelze kombinovat s jiným studijním programem
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška: Dvoukolová (písemná, ústní)

      Popis přijímací zkoušky

      1. kolo – písemná část (celkem 40 min.)

      a)      Základní orientace v oblasti pedagogiky a psychologie na úrovni středních odborných škol s pedagogickým zaměřením nebo pedagogických lyceí (základní pojmy, problémy, přístupy, historie), historické, literární, uměnovědné a filozofické, resp. sociologické znalosti na úrovni všeobecné středoškolské vzdělanosti: 0–50 bodů

      2. kolo – ústní část

      b)     Motivace uchazeče ke studiu programu Pedagogika: 0–10 bodů

      c)      Oborové předpoklady (pohovor nad přečtenou odbornou literaturou zjišťující formulační schopnosti a vědomosti z oboru, příbuzných věd a filozofie, dále jsou diskutována aktuální témata a problémy školství a vzdělávací politiky): 0–40 bodů

       

      Ad b) Uchazeči u zkoušky předloží k nahlédnutí strukturovaný životopis, který slouží jako podklad k diskusi o uchazečově motivaci ke studiu programu.

      Kritéria hodnocení:

             Přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající obsahu studia programu na FF UK: 10–7 bodů

             Částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající obsahu studia programu na FF UK: 6–3 bodů

             Nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, neodpovídající obsahu studia programu na FF UK: 2–0 bodů

      Ad c) Uchazeči u zkoušky předloží k nahlédnutí seznam literatury, který by měl mít 5–10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury uvedené na webu https://kped.ff.cuni.cz.

      Přijímací zkouška je totožná pro prezenční i kombinovanou formu studia. Pokud se uchazeč hlásí zároveň do obou forem studia, podává dvě přihlášky (na každou formu studia zvlášť), ale přijímací zkoušku vykonává pouze jednou a výsledek se mu započítává pro obě formy.

      --------------------------------

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 09.05.2026 Do: 12.06.2026
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 08.06.2026 Do: 18.06.2026
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Další informace: https://kped.ff.cuni.cz

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolventi se mohou uplatnit v praxi, a to především jako pedagogičtí pracovníci:

      • na základních školách (asistenti),
      • v institucích volného času (domy dětí a mládeže),
      • v komunitních centrech,
      • v ubytovacích institucích (internáty),
      • ve cvičných institucích (školy v přírodě) apod.