Termín podání přihlášky: | 28.02.2025 |
---|---|
Poznámka k termínu: | Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/. |
Fakulta: | Filozofická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Obecná lingvistika (B0232A090010) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Možnost upuštění od přijímací zkoušky: | ano |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
24 / 78Termín podání přihlášky: | 28.02.2025 |
---|---|
Poznámka k termínu: | Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/. |
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 455 Kč |
---|---|
Poznámka: | Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). |
kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy bakalářského studia, které to nevylučují
přijímací zkouška: dvoukolová (distanční písemná, distanční ústní)
popis přijímací zkoušky:
1. kolo – písemná část – distanční v systému Moodle (celková doba trvání: 60 minut)
1) ověření schopnosti pozorování a srovnání jazykových a komunikačních jevů v češtině a angličtině (max. 30 bodů)
2) ověření schopnosti logického myšlení při práci s neznámým jazykovým materiálem (max. 20 bodů)
2. kolo – ústní část – distanční:
1) motivace ke studiu, diskuse na základě životopisu a seznamu prostudované literatury (max. 15 bodů)
2) jazyk ve společenském a situačním kontextu (max. 15 bodů)
3) srovnání stavby rodného a studovaného cizího jazyka (max. 20 bodů)
O technických náležitostech zkoušky v systému Moodle i distanční ústní části budou uchazeči předem informováni. Uchazeč, který se hodlá zúčastnit písemné přijímací zkoušky, je povinen se přihlásit do systému Moodle nejpozději 3 pracovní dny před termínem přijímací zkoušky. Žádosti o pomoc s přihlášením, zaslané na kontaktní adresu později, nebudou akceptovány.
kritéria hodnocení motivace:
· přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 15–11 bodů
· částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–6 bodů
· nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 5–0 bodů
další požadavky ke zkoušce:
Uchazeči postupující do ústní části přijímací zkoušky nejpozději tři dny před termínem konání ústní zkoušky odevzdají prostřednictvím informačního systému:
· strukturovaný životopis,
· seznam prostudované odborné (včetně popularizační) literatury
--------------------------------
Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 10.05.2025 | Do: | 13.06.2025 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 18.06.2025 | Do: | 20.06.2025 |
Od přijímací zkoušky lze upustit v případě účastníků České lingvistické olympiády, kteří se umístili na prvních třech místech v národním kole. Žádost o upuštění od přijímací zkoušky musí uchazeč podat prostřednictvím informačního systému nejpozději dne 30. 4. 2025.
Veškeré žádosti o upuštění od přijímací zkoušky budou posouzeny až po tomto termínu.
další informace:
· web Ústavu obecné lingvistiky: https://ling.ff.cuni.cz
Absolventi se mohou uplatnit především v těchto oblastech:
· poradenství ve firmách a veřejnoprávních institucích v oblasti jazyka a mezikulturní komunikace,
· vnitřní a vnější komunikace veřejných institucí i soukromých firem,
· práce na slovnících a jazykových korpusech,
· práce na lingvistických aplikacích v oblasti IT,
· asistenční práce při sociologických výzkumech,
· redaktorské pozice v médiích a nakladatelstvích,
· reklama, pojmenovávání produktů a míst apod.