Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Pedagogika (0111RA190010)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Pedagogika (B0111A190010)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 25
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    25 / 71

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2025
      Poznámka k termínu: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/.
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 910 Kč
      Poznámka: Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). 
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      kombinovatelnost: samostatné a sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy bakalářského studia, které to nevylučují
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      přijímací zkouška: dvoukolová (písemná, ústní)

       

      popis přijímací zkoušky:

      1. kolo – písemná část (celková doba trvání: 40 minut)

      1)      základní orientace v oblasti pedagogiky a psychologie na úrovni středních odborných škol s pedagogickým zaměřením nebo pedagogických lyceí (základní pojmy, problémy, přístupy, historie), historické, literární, uměnovědné a filozofické, resp. sociologické znalosti na úrovni všeobecné středoškolské vzdělanosti (max. 50 bodů)

       

      2. kolo – ústní část

      1)      motivace uchazeče ke studiu programu Pedagogika (max. 10 bodů)

      2)      oborové předpoklady (pohovor nad přečtenou odbornou literaturou zjišťující formulační schopnosti a vědomosti z oboru, příbuzných věd a filozofie, dále jsou diskutována aktuální témata a problémy školství a vzdělávací politiky) (max. 40 bodů)

       

      kritéria hodnocení motivace:

      ·         přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–7 bodů

      ·         částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–3 bodů

      ·         nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 2–0 bodů

       

      Přijímací zkouška je totožná pro prezenční i kombinovanou formu studia. Pokud se uchazeč hlásí zároveň do obou forem studia, vykonává přijímací zkoušku pouze jednou a výsledek se mu započítává pro obě formy.

       

      další požadavky ke zkoušce:

      Uchazeč u ústní části přijímací zkoušky předkládá k nahlédnutí:

      ·         strukturovaný životopis

      ·         seznam literatury, který by měl mít 5–10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury uvedené na webu Katedry pedagogiky https://kped.ff.cuni.cz

      --------------------------------

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 10.05.2025 Do: 13.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 18.06.2025 Do: 20.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      další informace:

      ·         web Katedry pedagogiky: https://kped.ff.cuni.cz

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolventi se mohou uplatnit v praxi, a to především jako pedagogičtí pracovníci:

      • na základních školách (asistenti),
      • v institucích volného času (domy dětí a mládeže),
      • v komunitních centrech,
      • v ubytovacích institucích (internáty),
      • ve cvičných institucích (školy v přírodě) apod.