Absolventi se mohou uplatnit například v těchto oblastech:
· ve státních i jiných institucích jako analytici německojazyčných médií,
· v médiích, kde je třeba vyhodnocovat jazykovou úroveň mediálních produktů,
· v médiích jako korespondenti, redaktoři nebo specialisté na německojazyčnou oblast,
· neziskových organizacích, kulturních či diplomatických institucích jako organizační pracovníci,
· v cestovním ruchu jako delegáti či koordinátoři,
· v dokumentaristice pro materiálové rešerše v kulturně-politické sféře,
· v nakladatelstvích či v marketingu,
· v nadnárodních společnostech působících v německojazyčném prostoru jako marketingoví pracovníci,
· ve veřejných výzkumných institucích (v. v. i.) a univerzitních pracovištích jako znalci německého jazyka a německojazyčného prostoru,
· ve školství jako znalci německého jazyka a literatury,
· jako překladatelé literárních i neliterárních textů z němčiny a do němčiny,
· ve veřejnoprávním i soukromém sektoru jako asistenti,
· na nižších pozicích ve státních institucích vyvíjejících zahraničněpolitické a další aktivity ve střední a západní Evropě
· a všude tam, kde je potřeba jejich vysoká jazyková znalost a komunikační dovednosti.