Termín podání přihlášky: | 31.03.2024 |
---|
Fakulta: | Filozofická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Studia nových médií (N0321A180008) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 25 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
17 / 38Termín podání přihlášky: | 31.03.2024 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880 Kč |
---|---|
Poznámka: | 4 Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením 4.1 Výše poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením (dále jen „poplatek“) je pro přijímací řízení ke studiu začínajícímu akademickým rokem 2024/2025 stanovena následovně: a) 880 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu samostatné i sdružené studium, b) 440 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu pouze sdružené studium – je třeba podat nejméně dvě přihlášky, c) 1 200 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu uskutečňovaného v cizím jazyce. 4.2 Za každou přihlášku je nutné poplatek uhradit samostatně. 4.4 Poplatek je možné uhradit on-line platbou, převodem na účet, vkladem v bance na účet nebo v hotovosti v pokladně Filozofické fakulty UK. 4.5 Stav přijetí, zpracování a úhrady poplatku může uchazeč sledovat ve svém účtu v informačním systému. 4.6 Poplatek je nevratný v kterékoli fázi přijímacího řízení. 4.7 Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více informací zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CC-200.html). |
kombinovatelnost: samostatné a sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy navazujícího magisterského studia, které to nevylučují
přijímací zkouška: jednokolová (ústní) popis přijímací zkoušky: ústní zkouška Zkouška probíhá jako polostrukturovaný rozhovor mezi uchazečem a zkušební komisí, hodnocení vychází z předložených materiálů a aktuálního výkonu ve čtyřech oblastech: 1) všestranná znalost oboru (max. 25 bodů) 2) praxe v oboru – na základě strukturovaného životopisu (max. 25 bodů) 3) badatelský záměr – na základě badatelského záměru pro magisterské studium (max. 25 bodů) 4) prostudovaná odborná literatura – na základě seznamu literatury (max. 25 bodů) další požadavky ke zkoušce: Uchazeč předkládá zkušební komisi v písemné formě svůj strukturovaný životopis, badatelský záměr pro magisterské studium včetně seznamu zdrojů a seznam prostudované odborné literatury (obsahující alespoň čtyři tituly ze seznamu doporučených titulů zveřejněného na webových stránkách programu; na seznamu uchazeč uvede své jméno a příjmení). Všechny tyto dokumenty jsou součástí bodování přijímací zkoušky a komise je připojuje k protokolu, který o zkoušce vzniká. -------------------------------- Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 11.05.2024 | Do: | 14.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 17.06.2024 | Do: | 21.06.2024 |
další informace: na webu • vizitka studijního programu: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/studia-novych-medii_nmgr/ • webové stránky programu Studia nových médií při Ústavu informačních studií a knihovnictví: http://novamedia.ff.cuni.cz/
informace o uplatnění absolventů samostatného studia: Absolvent nalezne uplatnění ve výzkumných a vývojových organizacích, v obchodních, projekčních a poradenských organizacích zabývajících se novými informačními technologiemi a médii, v oblasti médií a kulturní správy, v oblasti podnikového vzdělávání, ve sdělovacích prostředcích, a v dalších oblastech, kde je kladen důraz na komunikační a informační kompetenci, v široké aplikační oblasti informačních technologií (ve firmách a studiích zabývajících se grafickým designem, televizních a filmových ateliérech, reklamních agenturách, propagačních a firemních odděleních, projekčních kancelářích, softwarových firmách atd.), se schopností založit vlastní firmu produkující multimediální tvorbu, webové stránky, multimediální výukové prezentace, reklamní a propagační animované televizní a filmové klipy, počítačové hry apod., je projektantem informačních systémů pracujících na bázi výpočetní a komunikační techniky s vyspělou multimediální kulturou, tvůrcem, editorem a správcem informačních a návrhářských produktů určených pro speciální odborné, částečně i široké občanské uplatnění, informačním analytikem, konzultantem pro veřejnoprávní instituce na úrovni ústřední (celostátní) nebo místní (krajské, městské a obecní) správy jakož i pro soukromoprávní instituce ziskové a neziskové povahy. informace o uplatnění absolventů sdruženého studia: Absolvent nalezne uplatnění ve výzkumných a vývojových organizacích, v obchodních, projekčních a poradenských organizacích zabývajících se novými informačními technologiemi a médii, v oblasti médií a kulturní správy, v oblasti podnikového vzdělávání, ve sdělovacích prostředcích, a v dalších oblastech, kde je kladen důraz na komunikační a informační kompetenci, je projektantem, tvůrcem, editorem a správcem informačních a návrhářských produktů určených pro speciální odborné, částečně i široké občanské uplatnění, informačním analytikem, konzultantem pro veřejnoprávní instituce na úrovni ústřední (celostátní) nebo místní (krajské, městské a obecní) správy jakož i pro soukromoprávní instituce ziskové a neziskové povahy.