Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Andragogika a management vzdělávání (N0111A190001) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 30 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
47 / 165Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880 Kč |
---|
Odborné zaměření studijního programu se orientuje na oblast andragogiky, teorie managementu vzdělávání a teorie vzdělávání dospělých. Vychází zejména z pedagogiky, filozofie výchovy, psychologie, sociologie, managementu a teorie řízení a organizace. Cílem navazujícího magisterského SP je vytvořit prostředí pro přípravu kvalifikovaných odborníků působících v oblasti vzdělávání dospělých, počátečního a dalšího vzdělávání a jeho managementu. Dále pak zprostředkovat potřebné znalosti a vytvořit teoretický základ pro rozvoj dovedností a kompetencí nezbytných pro výkon relevantních profesí. SP je zaměřen na získání poznatků vycházejících z aktuálního stavu andragogického vědeckého poznání, výzkumu a vývoje, a na rozvoj schopností aplikovat je v různých sociálně-ekonomických kontextech.
Studijní program je uskutečňován bez specializace, ale má dvě zaměření: Vzdělávání a rozvoj pracovníků a Řízení vzdělávací organizace.
Přijímací zkouška je jednokolová.
Písemná zkouška: max. 100 bodů
Přijímací zkouška je zaměřena na ověření základních znalostí z oblasti vzdělávání dospělých a andragogiky, řízení a organizace vzdělávací soustavy ČR, z pedagogiky, psychologie a sociologie práce a organizace. Důraz je kladen na aplikaci znalostí v současné společnosti ovlivňované mj. digitalizací, globalizací a technologickým rozvojem. Ekologické, kulturně-sociální a ekonomicko-demografické změny jsou reflektovány v kontextu celoživotního učení, vzdělávání a rozvoje dospělých. Délka testu je 25 min. Test je složen z 25 otázek po 4 bodech.
Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2024 | Do: | 18.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2024 | Do: | 26.06.2024 |
ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada, 2015.
BEDRNOVÁ, E., JAROŠOVÁ, E. a I. NOVÝ. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012.
MATOUŠ, Z. a kol. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021.
MIKULÁŠTÍK, M. Manažerská psychologie. 3., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2015.
NOVOTNÝ, M. (ed.). Velké dějiny zemí Koruny české – školství a vzdělanost. Praha: Paseka, 2020.
PRŮCHA, J. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2017.
PRŮCHA, J. a J. VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014.
ŠAFRÁNKOVÁ, J. M. Sociologie práce a organizace. Praha: Česká andragogická společnost, 2019.
VEBER, J. a kol. Management: základy, přístupy, soudobé trendy. Praha: Ekopress, 2021.
VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016.
VETEŠKA, J., SVOBODOVÁ, Z. a M. TURECKIOVÁ. Školský management – konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022.
VETEŠKA, J. a M. TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020.
VOSTRÝ, M. a kol. Kognitivní rehabilitace seniorů: psychosociální a edukační souvislosti. Praha: Grada, 2021.
Celostátní strategické a koncepční dokumenty týkající se školství a vzdělávání (zpravidla dostupné na internetových stránkách MŠMT (www.msmt.cz) a ČŠI (www.csicr.cz)
Bližší informace naleznete na https://www.kamv.cz/pripravne-kurzy
Profese lze rozdělit do dvou základních kategorií: 1. podílející se na výchovně-vzdělávací činnosti (tj. na její přípravě, organizačním zabezpečení, realizaci či hodnocení); 2. podílející se na řízení vzdělávacích organizací, případně na řízení vzdělávacího procesu. Do první kategorie můžeme zařadit profese jako je např. andragog/edukátor dospělých, lektor (dalšího vzdělávání), trenér, instruktor, tutor, kouč, mentor, mediátor, školitel, supervizor, designér a referent vzdělávání, poradce, metodik vzdělávání, projektový manažer vzdělávání, manažer vzdělávání, odborník pro koncepci celoživotního vzdělávání, preventista a osvětový pracovník, aktivizační a animační pracovník pro seniory, specialista vzdělávání a HR. Do druhé kategorie můžeme zařadit: manažery (vedoucí a řídící pracovníky působící v oblasti formálního a neformálního vzdělávání), vedoucí pracovníky (na všech stupních řízení) a specialisty působící v oblasti celoživotního vzdělávání a rozvoje.
Absolvent najde uplatnění jak v soukromé (vzdělávací organizace, oddělení vzdělávání a rozvoje, HR), neziskové (zdravotnické, humanitární, sociální, kulturní, charitativní a vzdělávací organizace), tak i veřejné sféře (školská zařízení, úřady práce, odbory školství a zaměstnanosti, příspěvkové organizace zabývající se počátečním a dalším vzděláváním, strategické a koncepční útvary magistrátů a měst, útvary projektů a evropských dotací).