Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Školský management (B0413A190001) |
Forma studia: | kombinovaná |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 45 |
Maximální počet přijímaných: | 60 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
71 / 147Termín podání přihlášky: | 29.02.2024 |
---|
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880 Kč |
---|
Náplní studia jsou oblasti řízení pedagogického procesu a pedagogického vedení, řízení a vedení lidí, teorie managementu a školského managementu, právní a ekonomické aspekty a disciplíny související (základy psychologie a sociologie). Kromě prezenčních aktivit a samostudia absolvují studenti také praktické formy výuky a stáže ve školách, školských zařízeních, ČŠI, u vybraných zřizovatelů či ve vzdělávacích organizacích.
Studijní program je uskutečňován bez specializace.
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Přijímací zkouška je jednokolová.
Písemná zkouška: max. 60 bodů
Přijímací zkouška je zaměřena na ověření znalostí z občanského a společenskovědního základu (zejména z pedagogiky, psychologie, sociologie), ale i ze základů managementu, obecného a školského práva. Délka testu je 30 min. Test je složen z 30 otázek po 2 bodech.
Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2024 | Do: | 18.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 25.06.2024 | Do: | 26.06.2024 |
BUČEK, L. a kol. Občanský a společenskovědní základ: přehled středoškolského učiva. 2. aktualiz. vyd. Brno: Edika, 2019.
DVOŘÁK, J. a kol. Odmaturuj! ze společenských věd. 2. přeprac. vyd. Brno: Didaktis, 2015.
MAXA, R. Management: pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna, 2011.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2017.
PUGNEROVÁ, M. Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada, 2019.
ŠÍMA, A. a M. SUK. Základy práva pro střední a vyšší odborné školy. 17. dopln. vyd. Praha: C.H. Beck, 2022.
VALENTA, J. Školské zákony a prováděcí předpisy s komentářem – 2022/2023. 8. aktualiz. vyd. Olomouc: ANAG, 2022.
VETEŠKA, J., SVOBODOVÁ, Z. a M. TURECKIOVÁ. Školský management – konceptualizace a klíčové oblasti oboru. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022.
ZLÁMAL, J., BAČÍK, P. a J. BELLOVÁ. Management: základy managementu. 2. uprav. vyd. Prostějov: Computer Media, 2020.
Obecná ustanovení Rámcových vzdělávacích programů - https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/.
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ https://www.edu.cz/strategie-msmt/s2030/.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
Bližší informace naleznete na https://www.kamv.cz/pripravne-kurzy
Absolventi studijního programu najdou uplatnění jako vedoucí pracovníci v regionálním školství, stejně tak budou znalosti využity v ostatních vzdělávacích organizacích, zřizovateli škol či pracovníky ČŠI. Absolvování studia bude zvyšovat řídicí kompetence i u stávajících pedagogických pracovníků, kteří v současné chvíli nevykonávají vedoucí funkci, popř. se na ni teprve připravují.