Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Informační technologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (0114RA140004 / 0114RA090017) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Informační technologie se zaměřením na vzdělávání (B0114A140004)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 5
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - maior

      Studijní obor Informační technologie se zaměřením na vzdělávání poskytuje ucelené vysokoškolské bakalářské vzdělání orientované jak na disciplíny související s přípravou učitelů – na pedagogiku, psychologii a obecnou a oborovou didaktiku, tak na oblast informačních a komunikačních technologiích, zejména na základy informatiky, algoritmizaci a programování, zpracování dat a informací prostředky informačních a komunikačních technologií, vývoj webových aplikací, operační systémy a jejich administraci, počítačové sítě, jejich vytváření a správu, návrh a realizaci databázových a informačních systémů, počítačovou grafiku a tvorbu multimediálních aplikací.

      Zaměření studijního programu je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, bude navazující magisterské studium Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy. Během studia bude proto snahou podpořit vztah studentů ke školským institucím, a to též prostřednictvím praxí, odborných exkursí či řešením bakalářských prací se vztahem ke školství. I v případě, že se absolventi nerozhodnou pro navazující magisterské studium, jsou připraveni pracovat s dětmi a mládeží v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit, ale i v řadě profesí a funkcí ve společnostech či institucích zabývajících se zpracováním dat a informací, obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání - minor

      Cílem studia ve studijním programu je poskytnout základy filologického vzdělání se zaměřením na problematiku vzdělávání, přičemž studijní program zahrnuje i pedagogicko-psychologickou složku přípravy v souladu se standardy učitelské přípravy MŠMT. Studium rozvíjí jak teoretické filologické znalosti oboru rusistika v rovině lingvistické, literárněvědné i lingvodidaktické, tak i praktické komunikační dovednosti studentů. V rámci praktické jazykové přípravy je důraz kladen na rozvíjení všech složek komunikační kompetence. Prioritním cílem bakalářského studia je vytvoření základů k navazujícímu magisterskému studiu, které připravuje učitele ruského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, a proto je v rámci všech disciplín postupně formována didaktická intence studentů.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.

      Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška má písemnou formu. Uchazeč prokazuje znalosti a dovednosti na úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce Rady Evropy, tj. cca v rozsahu učebnice Raduga po-novomu 1-3. Písemná zkouška zjišťuje úroveň znalostí a dovedností z ruského jazyka v porovnání s českým a ověřuje dovednost poslechu s porozuměním. Skládá se ze 3 částí: a) úlohy k poslechovému textu, b) gramatický test, c) překlad z češtiny do ruštiny a z ruštiny do češtiny. Délka trvání testu je 45 min.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2022 Do: 21.06.2022
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 27.06.2022 Do: 28.06.2022
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Zvláštní podmínky podle Lex Ukrajina v oblasti školství (dle § 8 zákona č. 67/2022 Sb.), které se vztahují pouze na uchazeče se zvláštním vízem/dočasnou ochranou.

      Uchazeč musí v rámci tohoto přijímacího řízení prokázat, že je držitelem dočasné ochrany v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na Ukrajině (doloží vízum strpění D/VS/U nebo vízum dočasné ochrany D/DO/xxx).

       

      Pro uchazeče platí obecné fakultní podmínky (https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11410) s výjimkou:

      1) Uchazeč nemusí dokládat znalost českého jazyka na úrovni B1 a vyšší.

      2) Dokládání předchozího vzdělání – pokud nelze doložit řádně, může být doloženo čestným prohlášením.

      3) V rámci tohoto přijímacího řízení jsou uchazeči osvobozeni od poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením podle Opatření rektora č. 16/2022.

       

      Termín podání přihlášky: do 10.06.2022

      Registrovat se k podání přihlášky můžete zde.

      Předpokládaný počet přijímaných: 2

      Jazyk výuky: čeština

       

      Popis ověření a kritéria hodnocení:

      U programů ve sdruženém studiu - Maior/Minor má přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b

      Informační technologie

      Přijímací zkouška je písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.

      Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.

      Přijímací zkouška z Informační technologie je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se student přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.

      Zkouška se koná v českém nebo anglickém jazyce. Uchazeč sdělí preferovaný jazyk před přijímací zkouškou.

      Ruský jazyk

      Přijímací zkouška má písemnou formu. Uchazeč prokazuje znalosti a komunikační dovednosti na úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce Rady Evropy. Skládá se ze 2 částí: a) úlohy k poslechovému textu, b) gramatický test. Délka trvání testu je 45 min.

      Zkouška se koná v ruském jazyce.

      Způsob ověření:               přijímací zkouška

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od:   22.06.2022         do:         24.06.2022

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Učebnice matematiky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:

      BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.

      PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.

      ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2019.

      SKALKA, J. Informatika. Nitra: Enigma, 2019.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      BALCAR, M. Ruská gramatika v kostce. Praha: Leda, 2008.

      JELÍNEK, S. a kol. Raduga po-novomu 1-3. Praha: Fraus, 2007-2009.

      TAHOVSKÁ, L. a kol. Ruština poslechem. Praha: Leda, 2005.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.

      Studijní obor je ve svém zaměření koncipován tak, aby jeho absolventi získali možnost přímého uplatnění především v profesích, resp. ve funkcích níže uvedených, a to jako:

      ·         asistent pedagoga

      ·         správce odborných učeben a laboratoří pro výuku nebo práci v oblasti informačních a komunikačních technologií,

      ·         správce počítačové sítě,

      ·         správce informačního a databázového systému,

      ·         konzultant a školitel podnikového vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií.

      ·         pracovník ve firmě orientované na vytváření www stránek a webových aplikací,

      ·         pracovník ve firmě orientované na tvorbu a využití počítačové grafiky, multimédií a prezentací,

      ·         implementační pracovník v oblasti aplikačního software,

      ·         pracovník ve firmě zabývající se prodejem informačních a komunikačních technologií nebo poskytováním služeb v dané oblasti,

      Absolvent bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho širokou profesní adaptabilitu v řadě profesí, resp. funkcí ve vzdělávacích institucích, v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, ve firmách zabývajících se obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií, v různých podnicích na střední technické úrovni, kde je vyžadována VŠ kvalifikace a schopnost samostatného tvůrčího řešení praktických problémů, v bankovnictví, v mediální sféře i v institucích státní správy.

      Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Studium je koncipováno jako potenciální základ navazujícího magisterského studia učitelství ruského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ a dalších příbuzných studijních programů v oblasti rusistiky. Absolvent, který nebude pokračovat v navazujícím magisterském studiu, se v oblasti školství uplatní jako vychovatel, pedagog volného času a asistent kvalifikovaného pedagoga. Vzhledem k dosažené úrovni komunikační kompetence na úrovni B2, v některých aspektech s přesahy do úrovně C1, podle Společného evropského referenčního rámce může najít uplatnění i mimo sféru vzdělávání v různých domácích i mezinárodních institucích a organizacích, v médiích a tiskových agenturách.