| 11000 - Univerzita Karlova | |
| 437/2024 | |
| 27.11.2024 | |
| 27.11.2034 |
| Univerzita Karlova | |
| Becoming an Educational Developer: Strategies and Tools | |
| Smíšené | |
| angličtina | |
| Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí | |
| Kurz je navržen tak, aby připravil účastníky na práci v oblasti rozvoje vzdělávání, na působení v centrech podpory výuky, přičemž zahrnuje specifické školení v nástrojích, metodách a strategiích používaných při rozvoji pedagogických kompetencí u VŠ vyučujících. Dále se zaměřuje na mechanismy podporující reflexivní přístupy u všech členů akademické komunity, budování motivace pro vyučující i jejich studující, kroky při navrhování studií zaměřených na výuku a přispívání k rozsáhlejším změnám na fakultní i univerzitní úrovni s důrazem na kvalitní výuku. | |
| Module 1: Introduction to the Course. What is Educational Development? 12. září, 12:00 – 16:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 2: Structures to Build in a Teaching and Learning Centre 19. září, 12:00 – 15:00 (online) Module 3: Big Challenges 3. října, 12.00-15.00 (online) Module 4: Quality of teaching 17. října, 12:00 – 15:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 5: Reflective and Metacognitive Practices 31. října, 12:00-15:00 (online) Module 6: Motivation 7. listopadu, 12:00-15:00 (online) Module 7: Supporting New Faculty 14. listopadu, 12:00 – 15:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 8: Cultural Competence 28. listopadu, 12:00-15:00 (online) Module 9: Educational Technology 12. prosince, 12:00 – 16:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 10: Evaluating, Using and Conducting Educational Research 19. prosince, 12:00-15:00 (online) Module 11: Creating Community and Institutional Change 9. ledna, 12:00-15:00 (online) Module 12: Dealing with Complex and Difficult Situations 16. ledna, 12:00-15:00 (online) Module 13: Your future as an educational developer 30. ledna, 12:00-15:30 (prezenčně), Malá zasedací síň (Small conference room) Účastníci musí absolvovat alespoň 75 % všech synchronních setkání (10 z 13). Kurz je rozdělen do třinácti modulů, z nichž každý zahrnuje jedno setkání (prezenční nebo online). Součástí každého modulu jsou dva samostatné úkoly – jeden před setkáním a jeden po setkání. Tyto úkoly slouží k přípravě na společná setkání a k prohloubení získaných poznatků po jejich skončení. Pro úspěšné absolvování kurzu je vyžadováno: odevzdání alespoň 7 z 13 úkolů před setkáními, odevzdání alespoň 10 z 13 úkolů po setkáních. Účastníci, kteří splní tyto podmínky, obdrží mikrocertifikát o absolvování kurzu. |
|
| min. úroveň angličtiny B2 podle CEFR magisterský titul Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. |
|
| Na konci tohoto kurzu budou účastníci schopni: popsat škálu programových a podpůrných služeb/nástrojů, které může centrum pro podporu výuky poskytovat, včetně specifických výhod a omezení jednotlivých typů služeb/nástrojů, vybrat, navrhnout a implementovat různé z těchto programových a podpůrných služeb/nástrojů podle potřeby fakulty, cílů a publika, využívat hotové nebo na míru vytvořené nástroje k provádění pozorování ve výuce a účinně sdělovat vyučujícím výsledky těchto pozorování, pomáhat vyučujícím při výběru vhodných nástrojů digitálních technologií pro dosažení jejich pedagogických cílů, rozvíjet vlastní kulturní kompetence a zavádět konkrétní techniky, které pomáhají rozvíjet tyto kompetence u vyučujících na fakultě. vyhledávat a využívat výzkumné studie v oblasti vzdělávání, které pomáhají vyučujícím při řešení pedagogických problémů, identifikovat a poskytovat konkrétní, na důkazech založené strategie, které mohou jednotliví vyučující využít při dosahování konkrétního pedagogického cíle nebo při řešení konkrétního pedagogického problému, popsat a připravit konkrétní mechanismy pomoci novým vyučujícím na fakultě při rozvíjení jejich pedagogických kompetencí a reflektivním zlepšování jejich pedagogické praxe, popsat své individuální profesní cíle v rámci své funkce, včetně dlouhodobých cílů pro komunitu vyučujících na své fakultě, a cítit se jistě v mnoha krocích potřebných k jejich dosažení. |
|
| Sarah M. Leupen, Ph.D. |
| 11000 - Univerzita Karlova | |
| 437/2024 | |
| 27.11.2024 | |
| 27.11.2034 |
| 4 | |
| 102 hodiny | |
| Pedagogika | |
| Míra účasti Portfolio |
|
| Úroveň 7 | |
| Institucionální mechanismus zajišťování kvality | |
| Název projektu: ESF+ na UK, registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008957 |
| 12.09.2025 | |
| 30.1.2026 | |
| 2025/2026 |
| Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. PhDr. Radka High, Ph.D. Sarah M. Leupen, Ph.D. JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D. Mgr. Bartłomiej Wróblewski |
|
| 15 | |
| 0 Kč / kurz | |
| 26.06.2025 - 31.08.2025 | |
| Mgr. Bartłomiej Wróblewski, tel: 224491230 | |
| bartlomiej.wroblewski@ruk.cuni.cz | |
| Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. |