PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Finanční řízení a business plán - YMRP0024
Anglický název: Financial Management and Business Plan
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:ústní
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMRK0024
Garant: Ing. Kateřina Legnerová, M.Sc., MBA, Ph.D.
Mgr. Ing. Matěj Lejsal, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)
Témata: 1. Business plán a business model – historie, vývoj, přístupy 2. Veřejná správa jako objednatel veřejné služby (principy, pravidla, hospodářská soutěž, veřejná podpora) 3. Inovace - výrobek, služba, produkt 4. Analýza trhu – obecné podmínky fungování trhu 5. Nástroje měření spokojenosti zákazníků 6. Marketingový mix 7. Vztahy mezi řízením lidských zdrojů a strategií pro hlavní část podnikání 8. Finanční výsledky společnosti 9. Kalkulační techniky a cenová tvorba 10. Finanční plánování a jeho vztah k tvorbě firemní strategie 11. Struktura business plánu 12. Klíčové ukazatele hodnocení atraktivity podnikatelského záměru
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.05.2021)

Kurz je určen výhradně studujícím 2. ročníku studijního programu Řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích, a není proto možné si jej zapsat po webu.

Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)

Studenti prezenční formy studia mají povinnou účast 75%.

Povinná literatura:
PETŘÍK, T. Ekonomické a finanční řízení firmy, manažerské účetnictví v praxi, 2. vyd. Praha: Grada 2009. ISBN 8024730243.

KOTLER P., ARMSTRONG G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN: 978-80-247-0513-2.

Doporučená literatura:
KADLČÍK, M. Psychologie a sociologie řízení. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-704-1951-2.

HEYNE, P.; Ekonomický styl myšlení, 1. vyd. Praha: VŠE Praha, 1991. ISBN: 8070797819.

SEDLÁČEK, J. Účetní data v rukou manažera. Finanční analýza v řízení firmy. 2. vydání, Brno, Computer Press, 2001. 220 s. ISBN 807226-562-8.

KOPČAJ, A. Řízení proudu změn, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN: 8090235816.

SAMUELSON, P. NORDHAUS, W. Ekonomie. 18. vyd. Praha: Nakladatelství Svoboda, 2008. ISBN

80-205-0590-3.

MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. 2. přepracované vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1678-X.

SMEJKAL, V. RAIS, K. Řízení rizik ve firmách a jiných organizací. 1. vyd. Praha: Grada 2006. ISBN: 9788024716671.

Studijní opora:
Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK