PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe supervize III. - YMRNS010
Anglický název: Supervision practice III.
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/80, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
doc. PhDr. Peter Brnula, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Student /ka pokračuje v praxi supervize v rámci uzavřených kontraktů a při ukončení procesu hodnotí „úspěch“ v dosažených kompetencích supervizora, které jsou dále předmětem hodnocení ze strany garanta a vyučujícího.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)

Student/ka

  • splňuje vybrané kompetence supervizora, které jsou relevantní ke zvolené formě supervize a vyjednané zakázce (příp. další pro které se rozhodne a doloží je v portfoliu)

  • umí rozeznat vliv organizačního kontextu a chování členů organizace na problémy řešené v supervizi zaměstnanců

  • rozumí tomu, co je vzdělávací supervize a čím je specifická

  • praktikuje základní metody supervize a realizuje je v souladu s kritérii dobré praxe a kontraktem supervize v odborných školách či organizacích sociálních nebo zdravotních služeb

  • při realizaci školní supervize systematicky rozvinul a zdokumentoval své dosavadní znalosti a zkušenosti z oblasti sebereflexe a vlastní supervize, s metodami práce s klienty a se skupinami, a ze vzdělávání dospělých v portfoliu supervizora

Literatura
Poslední úprava: Romana Pištěková (15.01.2022)

Povinná:

  • NICKSON, Amanda M., Margaret-Anne CARTER, Abraham P. FRANCIS a Lambert ENGELBRECHT. Supervision and professional development in social work practice. Los Angeles: Sage, 2020, 301 s. ISBN 9789353286583.
  • PENNINGTON, M. - PATTONOVÁ, R. - KATAFIASZOVÁ, H.. Kybersupervize v psychoterapii. In WEINBERG, H. – ROLNIC, A. (eds). Online terapie. Teorie a praxe. . Praha: IRENE PRESS, 2020, s. 76-91. ISBN 978-80-906733-8-0..
  • VASKA, L. . Supervízia organizácie. Banská Bystrica: Belianum, 2021, 154 s. ISBN 978-80-557-1854-5 .
  • Baštecká, Bohumila, Čermáková, Veronika, Kinkor, Milan. Týmová supervize : teorie a praxe. Praha: Portál, 2016, s. ISBN 978-80-262-0940-9.

Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (28.04.2022)
Obsah
Ze strany školy je požadováno minimálně osm sezení přímo poskytované supervize v jednom supervizím procesu pro účely kazuistiky.

Dále student/ka supervize vyjedná možnost provázet vzdělávací supervizí jednoho studenta či začínajícího pracovníka v procesu jeho zaučení a zvládnutí odborných kompetencí v určité profesionální specializaci. Vyjedná s ním program učení a bude jej supervidovat. Na konci proces vyhodnotí dle kritérií vyjednaných v kontraktu.

Celkový počet sezení „učební supervize“ v praxi II a III je min. 20. Celkový počet 120 hodin praxe se týká přípravné, realizační i závěrečné (hodnotící) supervizní práce i další práce na získání důkazů o kompetencích, které se student rozhodne doložit do portfolia.

Student/ka je v průběhu této práce pod individuální supervizí v rozsahu min. 6 hodin, pod skupinovou supervizí/intervizí v rozsahu 36 hod.(včetně analýzy videa) a 4hod. tutoringu.

Návod na vytvoření kontraktu - viz Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13054

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)

40 hod. samostatné terénní práce s průběžnými elektronickými konzultacemi a individuální supervizí a zpracování seminární práce (cca 12hod.)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK