PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Skupinová intervize a individuální supervize - YMRNS002
Anglický název: Group intervention and individual supervision
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/12, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
doc. PhDr. Peter Brnula, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Peter Brnula, Ph.D.
doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
Anotace
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Student/ka supervize získává a poskytuje zpětnou vazbu a podporu v supervizní skupině kolegů pod vedením vyučující/ho a od individuálně zvoleného supervizora k nácvikům supervize ve škole a k praxi supervize I. a získává tak zkušenost z vlastní supervize v různých formách supervize (individuální podpůrná, skupinová vzdělávací).
Cíl předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)

student/ka

  • získá reflektovanou zkušenost z poskytování supervize
  • vzájemné učení - přijímá a poskytuje zpětnou vazbu k superviznímu procesu se skupinou

Literatura
Poslední úprava: Romana Pištěková (13.01.2022)

Povinná:

  • Valentino, A. L., LeBlanc, L. A., & Sellers, T. P. The Benefits of Group Supervision and a Recommended Structure for Implementation. In Behavior analysis in practice. 9 (2016): 320-328.
  • Chui, H., Li, X., & Luk, S. . Does peer relationship matter? A multilevel investigation of the effects of peer and supervisory relationships on group supervision outcomes. . In Journal of Counseling Psychology. 4 (2021): 457-466.

Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Obsah:
Student/ka přijímá individuální podpůrnou supervizi (3x1hod.) od zvoleného supervizora při výkonu vlastní profesionální praxe. Učí se reflektovat a pojmenovat, co se děje také tím, že provádí záznam v dokumentu „registrace supervizních hodin“.

Student/ka se účastní skupinových intervizí ve škole. Střídavě přijímá roli supervizanta a supervizora - studenti se střídají ve vedení intervizních skupin. Tématem intervize jsou studenty zvolené momenty z jejich probíhající profesionální praxe. Intervizní setkání jsou supervidována formou vzdělávací supervize, jejímž cílem je aplikace znalostí z předmětu „Modely a metody supervize“ a rozvoj dovedností studentů v roli supervizora při práci se skupinou spolu-studujících.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)

90% účast a splnění počtu hodin supervizí (doloží 3 registrační listy supervize jako doklad o samostudiu a vlastní aktivitě v rozsahu 26hod., kterou reflektuje v portfoliu supervizora.)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK