PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Theoretical - Methodological Seminar II. - YDPA007
Anglický název: Theoretical - Methodological Seminar II.
Zajišťuje: Doktorský program Sociální práce (24-DSPSP)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/8, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: FEJFAPET (22.03.2018)
Teoreticko-metodologický seminář II je vypisován každoročně, vždy s upřesněním nejméně dvou plánovaných metodologických okruhů a témat, např. Terénní výzkum v sociální práci, Projekty akčního výzkumu a evaluace Kvalitativní studie v sociální oblasti, Pokročilé zpracování dat v kvantitativním výzkumu, Výzkumy v oblasti trestní justice aj. Doktorandi si jej mohou zapsat opakovaně, nejméně však 1x v období 2. až 4. roku studia. Seminář je zaměřen na řešení konkrétních otázek, vyplývajících z výzkumu doktorandů souvisejících s dizertací. Může probíhat v paralelně realizovaných menších studijních skupinách vytvořených podle převažujícího výzkumného zájmu doktorandů. Minimálně 2x do roka se všechny paralelní skupiny setkají na společném semináři, kde budou prezentována zpracovaná témata výzkumu k dizertaci, příprava na prezentaci k SDZK, plánovaná vystoupení na konferenci aj., a podrobena kritické diskusi. Teoreticko-metodologický seminář může být ad hoc organizován i v bloku, příp. formou vícedenního výjezdního semináře či cvičného terénního výzkumu.
Sylabus
Poslední úprava: FEJFAPET (22.03.2018)

AGRESTI, A. An Introduction to Categorical Data Analysis. Second Edition, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2007. (vybrané kapitoly)

DARLINGTON, Y. - SCOTT, D. Qualitative research in practice: Stories from the field. Buckingham, Philadelphia: Open University Press, 2002. FORTUNE,

Anne E. - REID, William J. - MILLER, Robert (eds.). Qualitative researchin social work. Columbia University Press, 2013.

GUILLEMIN, M. - GILLAM, L. Etika, reflexivita a „eticky důležité okamžiky“ ve výzkumu. Biograf, 2004, roč. 35, s. 11-31. ISSN 1211-5770.

GUMMESSON, E. Qualitative Methods in Management Research. Newbury Park: SAGE Publications, c2000. 250 p. ISBN 0761920145, 9780761920144.

HAVRDOVÁ, Z. - ŠMÍDOVÁ, O. - ŠAFR, J. - ŠTEGMANNOVÁ, I. a kol. Organizačná kultura v sociálních službách jako předmět výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií, 2011. 200s. ISBN 978-80-87398-15-9.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, s. 19-63, 103-190. ISBN 80-736-7040-2.

HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, s. 17-89. ISBN 978-80-7367-482-3.

OCHRANA, František. Metodologie vědy: úvod do problému. 1. vyd. V Praze: Karolinum, 2010, 156 s. Studijní texty (Sociologické nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-80-246-16094.

PADGETT, Deborah K. Qualitative methods in social work research. Vol. 36.Thousand Oaks: SAGE Publications, 2008.

SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. Pegas; Zv. 8. ISBN 80-551-0904-4.

ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě: úvod do problému. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 204 s. Studijní texty (Sociologické nakladatelství), sv. 42. ISBN 80-200-0755-5.

TREIMAN, D. J. Quantitative Data Analysis: Doing Social Research to Test Ideas. San Francisco: Jossey-Bass/Wiley, 2009. (vybrané kapitoly)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK