Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (03.03.2009)
Soustředění k souborné zkoušce Evropské dějiny v kontextech je vypisováno pro studenty kombinované formy studia a
slouží jako příprava k samotné souborné zkoušce z historie.
Poslední úprava: Bc. Lenka Lukešová (28.08.2010)
This intensive workshop for distance students is designed to improve their preparation for the comprehensive exam
"European History in Contexts".
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Markéta Pražáková Seligová, Ph.D. (19.12.2016)
Je určeno studentům, kteří již absolvovali Soustředění k Úvodu do historie (popř. přednáškový cyklus k Úvodu do historie) a již získali atestaci z Úvodu do historie. To znamená, že modelově by se mělo soustředění týkat především studentů 4.semestru studia. Jde o jednodenní akci, která se koná začátkem letního semestru (některou únorovou sobotu). Soustředění mají z principu zapsané všichni studenti kombinovaného studia, a účast na něm představuje základní povinnost, jejíž splnění je předpokladem pro udělení atestace. Presenční účast na soustředění tedy zakládá nárok na získání zápočtu; pokud však student z nějakých důvodů nemůže v určeném termínu soustředění absolvovat, nabízí historický modul alternativní možnost, jak atestace dosáhnout: ústní kolokvium k tématu, které si student vybere pro presentaci u souborné zkoušky z historie. Musí se jednat o téma ze seznamu volitelných témat ke zkoušce Evropské dějiny v kontextech (viz sylabus tohoto předmětu), které si student ke konzultaci připraví tak, jako by ho měl presentovat u vlastní zkoušky. Kolokvium je třeba absolvovat u toho učitele, který je u vybraného tématu uveden jako garant. Ke konzultaci může dojít po té, co proběhne samotné soustředění, a to zpravidla v běžných konzultačních hodinách dotyčného učitele (doporučujeme kontaktovat učitele v předstihu mailem a termín si s ním domluvit).
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (03.03.2009)
Náplň soustředění představují 1) informace o charakteru souborné zkoušky a instrukce k přípravě na zkoušku a 2) tři přednášky, vážící se k tématům, která jsou v seznamu volitelných témat ke zkoušce - přednášky by měly modelově předvést, jak lze některá témata uchopit, promyslet a strukturovat.