Poslední úprava: Mgr. Richard Davídek (07.01.2020)
Kurz nabízí možnost seznámit se s programem Processing, který propojuje tvořivé výtvarné přístupy s programovacími schopnostmi. Získání základních dovedností při práci s programovacím jazykem může vést k základům obecného pochopení vztahu tvořivé práce a počítačů.
Poslední úprava: Mgr. Richard Davídek (07.01.2020)
The course offers the chance to learn the Processing programme which connects creative art access with programming skills. Gaining basic skills when working with the programming language may lead to primary general understanding the relationship between creative work and PCs.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Richard Davídek (07.01.2020)
Povinná:
Reas, Casey – Fry, Ben. Processing, A Programming Handbook for Visual Designer and Artists. Cambridge, Massachusetts: Massachusetts Institute . 2007. 978-0-262-18262-1.
Doporučená:
Shiffman, Daniel. The Nature of Code, Simulation natural system with Processing. Nákladem vlastním (Kickstarter). 2012. 978-0985930806.
Reas, Casey – McWilliams, Chandler – Barendse, Jeoren. Form+Code in Design, Art, and Architecture. New York: Princeton Architectural Press. 2010. 978-1-56898-937-2.
Bohnacker, Hartmut – Groß, Benedikt – Laub, Julia – Lazzeroni, Claudiu. Generative Design, Visualize, Program, and Create with Processing. New York: Princeton Architectural Press. 2012. 978-1-61689-007-3.
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Richard Davídek (07.01.2020)
Metodou výuky bude především práce na vlastních vizuálních projektech. Průběžně budou posilovány schopnosti účastníku rozvíjet ovládání programu a dospět k vlastním individuálním řešením. Výuka následně přejde ke konzultacím nad konkrétní tvorbou. Nezbytností je trvalá práce na projektu. Základním prostředím bude program Processing.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Richard Davídek (07.01.2020)
Podmínkou atestace je přiměřená účast, průběžné zpracování doporučených cvičení a vytvoření závěrečného programu.