PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní specializace III – Trenérství, basketbal - PSPH721K
Anglický název: Sport Specialization III - Coaching, Basketball
Zajišťuje: Sportovní hry (51-600300)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:8/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Kateřina Jurková, Ph.D.
Záměnnost : PSPH698K, PSPH721
Je neslučitelnost pro: PSPH721
Je záměnnost pro: PSPH721
Ve slož. záměnnosti pro: PSPH698K
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)
Teorie a základy didaktiky herních kombinací a herních systémů. Převážně praktická interpretace a aplikace v pojetí součinnosti skupiny hráčů a celého družstva. Vytváření učebních podmínek pro nácvik a trénink týmového herního výkonu. Význam herních činností jednotlivce pro týmový herní výkon.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)

DOBRÝ, L., VELENSKÝ, E. Košíková. Teorie a didaktika. Praha : SPN, 1987.

DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha : Olympia, 1988.

DOBRÝ, L. a kol. Integrovaná praxe ve sportovních hrách. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, 2/2011. s. 7-17. ISSN 1210-7689.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009.

VELENSKÝ, M., KARGER, J. Basketbal. Praha : Grada publishing, 2000.

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005.

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Děti a basketbal? Nechme je hrát! Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 78, č. 3/2012, s. 29-35.

VELENSKÝ, M. Jak na základy obrany v basketbale dětí. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 79, č. 3/2013, s. 26-30 (I. část), ročník 79, č. 4/2013, s. 28-33 (II. část),

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)

1/ Účast ve výuce;

2/ Průběžné plnění zadaných úkolů;

3/ Aktivní účast v našem basketbalovém hnutí.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)

1. Klasifikace herních kombinací a herních systémů, popis a význam z hlediska realizace týmového herního výkonu v současném elitním basketbale.

2. Týmový herní výkon, význam, determinanty.

3. - 5. Teorie a didaktika rychlého protiútoku. Způsoby a možnosti řešení přechodové fáze z obrany do útoku. Vytváření přesilových situací. Kombinace v rychlém protiútoku.Význam obranných činností pro zahájení přechodové fáze do útoku.

6. - 8. Teorie a didaktika postupného útoku. Současné pojetí a přístupy k řešení situací v postupném útoku. Kombinace v postupném útoku.

9. - 11. Teorie a didaktika herních systémů založených na osobním krytí. Obranné kombinace. Kombinace založená na zesilování krytí. Help and recover (Pomoz a vrať se ke krytí svého útočníka).

12. - 13. Teorie a didaktika zónových obranných systémů a kombinovaných obranných systémů. Specifika, význam aplikace.

14. Závěrečná lekce, shrnutí, udílení zápočtů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK