PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní specializace 4 - fotbal - PSPH634K
Anglický název: Sport specialization 4 - Football
Zajišťuje: Katedra sportovních her (51-300700)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:20/0, Z+Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
Předmět seznamuje s principy, obsahem a metodami tréninku dorostových a dospělých kategorií na výkonnostní úrovni. Předmět seznamuje s koncepcí, obsahem a principy řídící činnosti v trenérské a manažérské profesi, testováním, identifikací talentu, diagnostikou a výzkumem ve fotbale.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (30.09.2023)

Student zná a dokáže vysvětlit rozdíly ve fotbale žen a mužů

Student zná aktuální pravidla velkého fotbalu (10+1)

Student je schopný vysvětlit principy pohybového zatěžování hráčů v tréninkovém procesu

Student je schopný vysvětlit taktické záměry tréninkových cvičení a her s ohledem na rozvoj strategie hry ve fotbale 10+1

Student je schopný připravit a vést tréninkovou jednotku na jednotlivá taktická témata 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)

PLACHÝ, A. and L. PROCHÁZKA. Učebnice fotbalu: pro trenéry dětí (4-13 let). Praha: Mladá fronta, 2014. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-3477-7.

VOTÍK, J., Trenér fotbalu "B" UEFA licence. Vyd. 2. Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-921-7.

VOTÍK, J., ZALABÁK, J. Fotbalový trenér: Základní průvodce fotbalem. Praha: Grada. 2011.

FAJFER, Zdeněk. Trenér fotbalu mládeže (6-15 let). Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-933-0.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009.

FAJFER, Z. and A. MAHROVÁ. Trenér fotbalu mládeže (16-19 let). Praha: Olympia ve spolupráci s Českomoravským fotbalovým svazem, 2013. ISBN 978-80-7376-051-9.

FAJFER, Z. Trenér fotbalu mládeže (6-15 let). Praha: Olympia, 2005. ISBN 80-7033-933-0.

PSOTTA, R. Fotbal: kondiční trénink : moderní koncepce tréninku, principy, metody a diagnostika, teorie sportovního tréninku. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0821-3.

PERIČ, T. and J. DOVALIL. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7.

DOVALIL, J. Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha: Olympia, 2012. ISBN 978-80-7376-326-8.

Seeger, F. The soccer games and drills compendium: 350 smart and practical games to form intelligent players - for all levels. London: Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd. 2016.

JARVIS, M. Strength and Conditioning for Football. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1472913329.

STRUDWICK, A. Soccer Science. Edtion ed.: Human Kinetics, 2016. ISBN 1450496792.

THADANI, S. Soccer conditioning. Edtion ed.: Bloomsbury Publishing, 2015. ISBN 1408109581.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (30.09.2023)

Aktivní účast ve výuce (maximálně 4 povolené absence)

Videorozbor vlastní tréninkové jednotky

Didaktický výstup na zadané téma

Vedení elektronického tréninkového deníku v programu XPS

Ustní/písemná zkouška

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (26.10.2023)

Teorie:

1.-2. Týmová příprava na utkání a činnost během utkání

2.-3. Diagnostika individuální a týmového herního výkonu ve hře, identifikace talentů (skauting)

4.-6. Didaktická technologie: formy, metody a styly v praxi při tvorbě učebního obsahu

7. Aktuální problémy s interpretací pravidel, role rozhodčích v utkání

8. Fotbal žen specifika v tréninkovém procesu

9.-10. Fyziologie zatížení – aerobní a anaerobní charakter zatížení ve cvičeních a hře

11.-14. Analýza videozáznamů tréninku a utkání

 

Praxe:

1.-14. Metodické výstupy studentů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK