PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy sportovního tréninku ve sportovních hrách - PSPH297N
Anglický název: Basics of sport training of Sport Games
Zajišťuje: Katedra sportovních her (51-300700)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Michael Velenský, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem a obecněji pojaté předpoklady v aspektech rozvoje herního výkonu, a to se zaměřením na sportovní trénink dětí a mládeže. Didaktické aplikace na příkladech basketbalu a volejbalu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Doporučená literatura
BUCHTEL, J. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2006.

BUZEK, M, PROCHÁZKA, L. Česká fotbalová škola. Praha : Olympia, 1999.

TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha : Grada Publishing, 2010

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

Účast ve výuce.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

1. Vstup do problematiky, cíle a záměry sportovního tréninku dětí a mládeže, pojetí výkonu ve sportovních hrách, didaktický proces ve sportovním tréninku, rozvoj a kultivace herního výkonu dětí/mládeže v zásadách přiměřenosti a zdravého rozumu.

2. Všestranná pohybová příprava jako součást učebního procesu, význam z hlediska požadavků na rozvoj a kultivaci individuálního herního výkonu.

3. Variabilní praxe (původ a podstata) jako jeden ze základních předpokladů efektivity učebního procesu.

4. K možnostem uplatnění sportovně herního učiva u dětí mladšího školního věku.

5. Dovednostně kondiční předpoklady pro rozvoj a kultivaci herního výkonu, význam speciálních běžeckých cvičení.

6. Dovednostně kondiční předpoklady pro rozvoj a kultivaci herního výkonu, význam speciálních odrazových cvičení.

7. Výklad pojmu ?agility?. Význam a aplikace

8. Vytváření podmínek pro učení herním činnostem jednotlivce individuálního typu.

9. Vytváření podmínek pro učení herním činnostem jednotlivce vztahového typu.

10. Rozvoj tzv. herního myšlení u dětí a mládeže,

11. Herní dovednosti (jednotlivců) jako významný prvek v předpokladech budování součinnosti celého družstva.

12. Význam regenerace, kompenzační cvičení ve sportovním tréninku dětí a mládeže.

13. Diagnostika, diagnostikování herního výkonu dětí a mládeže.

14. Rekapitulace, závěrečná lekce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK