PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní specializace 1 - basketbal /TR/ - PSPH249N
Anglický název: Coaching Specialization 1 - Basketbal
Zajišťuje: Sportovní hry (51-600300)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Kateřina Jurková, Ph.D.
Atributy: Sportovní specializace
Je korekvizitou pro: PSPH309N, PSPH310N, PSPH250N
Je neslučitelnost pro: PSPH269N
Je záměnnost pro: PSPH269N
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)
Pedagogické aspekty realizace sportovní hry a předpoklady rozvoje herního výkonu u družstev všech výkonnostních úrovní; řízení didaktického procesu ve sportovním tréninku.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009.

VELENSKÝ, M. Basketbal. Základní program aplikace útočných a obraných činností. Praha : Svoboda, 1998.

VELENSKÝ, M., KARGER, J. Basketbal. Herní trénink, kondiční trénink, technika, taktika. Praha : Grada Publishing, 2000.

VELENSKÝ, M. Stretball. Sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš. Praha : Olympia, 2000.

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)

Účast ve výuce, průběžné plnění zadaných úkolů, test

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (12.11.2010)

1. Vstup do problematiky (rekapitulace pojmů v základech didaktiky sportovních her);

2. Interakční podstata didaktického procesu;

3. Trenér v týmové dynamice;

4. K problému rozvoje a kultivace herního výkonu ve sportovním tréninku;

5. - 8. Aspekty interpretace, výběru a aplikace herního učiva;

9. Sociálně psychologická charakteristika herního výkonu;

10. Výchovné problémy a možnosti ovlivňování hráčů;

11. - 13. Význam a aplikace didaktických forem a metod, problematika zatížení, individualizace tréninkového procesu;

14. Závěrečná lekce (hodnocení, testy).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK