PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie a základy didaktiky sportovních her - PSPH038
Anglický název: Theory and Didactics of Sport Games
Zajišťuje: Sportovní hry (51-600300)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/6, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Přehled základních pojmů a poznatků v oblasti teorie a didaktiky sportovních her, a to se zaměřením na školní tělesnou výchovu a různé formy zájmově rekreačních aktivit.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Karolinum 2009.

TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her. Praha : Univerzita Karlova, 2007.

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005

Rozšiřující literatura: Dle doporučení jednotlivých vyučujících.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

1/ Účast;

2/ Vypracování seminární práce;

3/ Test z pravidel SH;

4/ Ústní pohovor.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

1) Úvod do studia, didaktický proces ve sportovních hrách (interakční podstata - žák, učitel, učivo), základní organizační formy (utkání, tréninkový proces), utkání ve školní TV (utkání s upravenými pravidly).

2) Institucionální praxe SH (pravidla a řády, hrací systém), k možnostem organizace soutěží ve školní TV, modifikované sportovní hry.

3) Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem (MOF, transpozice činností do herních podmínek).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK