PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe ve škole - PPPD226K
Anglický název: Teaching practice in Schools
Zajišťuje: Centrum profesní přípravy a kariérního poradenství (51-140004)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:8/0, Z [HS]
Počet míst: 20 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D.
Záměnnost : PPPD226
Je neslučitelnost pro: PPPD226
Je záměnnost pro: PPPD226
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (16.01.2024)
Během praxe student/ka spolupracuje s učitelem/učitelkou na činnostech spojených s rolí asistenta pedagoga ve školní třídě. Obsah praxe stanovuje garantka předmětu a učitel/ka ve škole, u nichž studující vykonává asistentskou praxi.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (11.03.2024)

Požadavky pro udělení zápočtu:

  • absolvování asistentské praxe v požadovaném rozsahu (doložena odevzdáním podepsaného protokolu)
  • vypracování reflektivních otázek
  • účast na seminářích.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (17.02.2023)

Povinná:

FLEMR, L. a kol. (2021). Pedagogické praxe v tělesné výchově a odborné praxe ve sportu. Praha: Karolinum.

FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2015). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

RVP ZV - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

RVP G* - Rámcové vzdělávací programy pro gymnázia

RVP SOV - Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání

KYRIACOU, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (16.01.2024)

Rámcový plán výuky asistentské praxe ve škole:

1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, požadavky a organizací předmětu

2. zapojení do výuky v pozici asistenta pedagoga

3. průběžné konzultace

4. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Cílem praxe je vytvářet a posilovat pedagogické kompetence, spolupracovat s učitelem/učitelkou v rámci přímé i nepřímé pedagogické činnosti, zkoušet si vést krátké pedagogické aktivity s různými žáky.

Zároveň nabízí učitelům příležitost sdílení inspirace a zkušeností, vyšší míru individualizace a diferenciace výuky včetně příležitostí k zajištění vyšší míry bezpečnosti při vybraných pohybových aktivitách. Součástí může být i tandemové vedení výuky.

Podmínky a rozsah asistentské praxe:

  • bude probíhat v průběhu letního semestru v týdnech od 26. února do 17. května 2024 v hodinách tělesné výchovy
  • výuka probíhá ve složení 1 učitel/ka + 1 student/ka v roli asistenta pedagoga
  • Praxe bude probíhat v rozsahu 2 vyučovacích hodin týdně + čas nutný na přípravu a domluvu s pedagogem
  • studující si průběžně vedou deník praxe.
  • Studenti vykonávají činnosti asistenta pedagoga v konkrétní třídě, podílejí se na přípravě hodiny, na vyplňování administrativy, školní dokumentace – podle časových možností-
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK