PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogy, Pedagogy of Sport - PPPD223C
Anglický název: Pedagogy, Pedagogy of Sport
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D.
doc. PhDr. Petr Jansa, CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)
Předmět tvoří univerzitní základ teorie a praxe edukačního procesu v přípravě učitelů tělesné výchovy, trenérů jednotlivých sportů, pracovníků fyzioterapie, učitelů pro mládež vyžadující zvláštní péči aj. profesí.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)

JANSA, P. Pedagogika sportu [online]. V Praze: Karolinum, 2012 [cit. 2018-02-05]. ISBN 978-80-246-2026-8.

JANSA, Petr a Josef DOVALIL. Sportovní příprava: vybrané teoretické obory : stručné dějiny tělesné výchovy a sportu, základy pedagogiky a psychologie sportu, fyziologie sportu, sportovní trénink, sport zdravotně postižených, sport a doping, úrazy ve sportu a první pomoc, základy sportovní regenerace a rehabilitace, sportovní management. Praha: Q-art, 2007. ISBN 80-903280-8-3.

DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky. V Praze: Oeconomica, 2014. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-2014-8.

JANSA, Petr. Komparace názorů a postojů české veřejnosti k životosprávě, pohybovým aktivitám a sportu [online]. Praha: Karolinum, 2014 [cit. 2018-02-05]. ISBN 978-80-246-2444-0.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (05.02.2019)

Témata přednášek a seminářů:

Význam pedagogiky v kontextu současného společenského vývoje

Historické kořeny vzniku pedagogiky

Základní pedagogické pojmy

Faktory vývoje a ontogeneze člověka

Struktura edukačních procesů

Základy pedagogiky sportu

Výzkumné metody v pedagogice sportu

Výchova v antice

Křesťanská výchova

Renesanční a humanistická pedagogika

Alternativní a inovační pedagogické koncepce

Sportovní aktivity jako socializační prostředek dětí a mládeže

Úvod do motorického učení

Základy pedagogické diagnostiky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK