|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Harbichová, Ph.D. (22.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Harbichová, Ph.D. (09.02.2021)
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní orientaci v rozsáhlé oblasti psychologického poznání. Představit základní poznatky z psychologie obecné, vývojové a psychologie osobnosti. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Harbichová, Ph.D. (09.02.2021)
Povinná:
NAKONEČNÝ, M. Lexikon psychologie. Praha: Vodnář, 2013. 660 s. ISBN 978-80-7439-056-2. NOLEN-HOEKSEMA, S., FREDRICKSON, B. L., LOFTUS, G. R., WAGENAAR, W. A. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. 888 s. ISBN 978-80-262-0083-3. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2015. 472 s. ISBN 978-80-200-1499-3. VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2007. 358 s. ISBN: 80-246-0841-3.
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. 656 s. ISBN: 80-7178-463-X. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. 368 s. ISBN 978-80-247-1284-0. MIKŠÍK, O. Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinum, 2007. 274 s. ISBN 978-80-246-1304-8. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 2009. 620 s. ISBN: 9788020016805. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2009. 640 s. ISBN: 978-80-7367-638-4. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ivana Harbichová, Ph.D. (09.02.2021)
Znalost odpřednášené látky a základní doporučené literatury. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (09.01.2019)
Přednášky:
1. Úvod do psychologie, předmět a cíle studia 2. Dějiny psychologie, vybrané psychologické směry 3. Vědomí, vnímání, pozornost 4. Paměť, teorie zapomínání 5. Učení, základní druhy učení 6. Emoce, motivace 7. Osobnost, různé přístupy ke studiu osobnosti
Semináře:
1. Paměť, diagnostika paměti 2. Pozornost, diagnostika pozornosti 3. Osobnost, diagnostika osobnosti 4. Inteligence, myšlení, diagnostika inteligence 5. Vývojová psychologie, biologická determinace psychiky 6. Metody psychologického výzkumu 7. Písemný test |