PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe na ZŠ - PPPD145N
Anglický název: Teaching practice in P.S.
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Jiří Krasilov (17.02.2010)
Pedagogická praxe probíhá na základních školách průběžně, po celý semestr. Aktivity směřují k získávání pedagogických zkušeností jednak řízeným pozorováním práce zkušených učitelů a dále pak vlastní vyučovací činností. Jde o rozvíjení praktických učitelských dovedností v podmínkách konkrétní (základní) školy. Cílem je prohloubení individuální učitelské způsobilosti.
Literatura
Poslední úprava: Jiří Krasilov (17.02.2010)

TILINGER, P. a kol. Průvodce pedagogickými praxemi v tělesné výchově a sportu : učební texty Univerzity Karlovy v Praze. Praha : Karolinum, 2006. 104 s. ISBN 80-246-1241-0.

RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 2000.

JUŘINOVÁ, I. - STEJSKAL, F. Rozvoj pohybových schopností ve školní tělesné výchově. Praha : SPN, 1987.

PLÍVA, M., JANOUCH, V. a TILINGER, P. Didaktika TV. Vybrané kapitoly IV. Praha : Univerzita Karlova, 1991.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Jiří Krasilov (17.02.2010)

Požadavky na zápočet:

  • Kladné hodnocení praxe fakultním učitelem.
  • Včasné odevzdání úplné dokumentace praxe.

Sylabus
Poslední úprava: Jiří Krasilov (17.02.2010)

Semináře:

1. Úvodní seminář před nástupem studentů na školy

2. Beseda s vedením fakultní školy

3. Příprava tématického plánu rozvrhu a strategie absolvování pedagogické praxe

4. - 13. Hospitace (s následnými rozbory) ve třídách, kde bude student učit

14. - 55. Vyučovací výstupy s následnými rozbory pedagogické činnosti praktikujícího studenta

56. Hodnotící závěrečný seminář

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK