PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Hospitační praxe ve škole - PPPD101
Anglický název: Teaching practice in P.E.
Zajišťuje: Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: PhDr. Libor Flemr, Ph.D.
PhDr. Mgr. Martin Pěkný, Ph.D.
Neslučitelnost : PPPD137
Prerekvizity : PPPD084, PPPD166
Záměnnost : PPPD137
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (06.01.2011)
Úkolem předmětu je postupně, prostřednictvím hospitací, seminářů a přednášek seznámit studenty s nejrůznějšími formami tělesné výchovy na všech stupních a typech škol (základní, střední, sportovní, zvláštní a speciální školy).
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (07.04.2015)

Literatura:

TILINGER, P. a kol. Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum, 2014

FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 2004.

JUŘINOVÁ, I. - STEJSKAL, F. Rozvoj pohybových schopností ve školní tělesné výchově. Praha : SPN, 1987.

PLÍVA, M., JANOUCH, V. a TILINGER, P. Didaktika TV. Vybrané kapitoly IV. Praha : Univerzita Karlova, 1991.

Poznámka: obsáhlý seznam doporučené literatury ke zpracování příslušných seminárních témat je uveden v prvně uvedených skriptech.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (06.01.2011)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

Seminární práce

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (06.01.2011)

Obsah výuky:

Semináře / cvičení:

1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, zadání úkolů pro pozorování.

2. Seminář k projektům pozorování (obhajoba projektů).

3., 4., 5. Hospitace na ZŠ.

6. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků sledování).

7., 8., 9. Hospitace na středních školách a učilišti.

10. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků sledování).

11., 12., 13. Hospitace na sportovní, speciální, zvláštní resp. pomocné škole.

14. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků sledování).

15. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů sledování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (15.10.2020)

Komunikace a podklady pro výuku budou řešeny mailovou a telefonickou formou (specifický předmět).

V případě potřeby bude distanční výuka realizovány pomocí nástroje MS Teams (https://www.microsoft.com/en-gb/microsoft-365/microsoft-teams/group-chat-software).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK