PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe - PPPD082
Anglický název: Teaching practice in P.E.
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2008
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [DS]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. (30.04.2008)

TILINGER, P. a kol. Průvodce pedagogickými praxemi v tělesné výchově a sportu : učební texty Univerzity Karlovy v Praze. Praha : Karolinum, 2006. 104 s. ISBN 80-246-1241-0.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. (30.04.2008)

Pedagogická praxe ve škole I je v podstatě hospitační praxí představující kombinaci opakovaných kolektivních návštěv různých forem výuky školní tělesné výchovy s následnými rozbory - semináři, věnovanými prezentaci výsledků pozorování a posuzování různých stránek sledovaných procesů, a to především z pohledu toho, kdo proces vyučování řídí, nikoliv z pohledu toho, kdo je řízen - vyučován. Jde zde o podporu postupného přerodu myšlení studentů UK FTVS z pozice žáka, cvičence, studenta, tedy jedince, který je vyučován, do pozice učitele, tedy osoby, která proces vyučování řídí.

Cílem pedagogické praxe ve škole I je seznámení studentů s různými typy škol ? základními, středními školami, učilišti, sportovními a speciálními školami a s formami tělesné výchovy na těchto školách uskutečňovanými.

Studenti si na začátku semestru vyberou téma - úkol, který budou v průběhu hospitačních praxí řešit, postupují od vytvoření projektu, jeho obhajoby, přes sběr dat, jejich hodnocení, až po zpracování závěrů z řady pozorování a jejich obhajobu na semináři.

Rámcový plán výuky pedagogické praxe ve škole I

1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, zadání úkolů pro pozorování

2. Seminář k projektům pozorování (obhajoba projektů)

3., 4., 5. Hospitace na základních školách

6. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

7., 8., 9. Hospitace na středních školách a učilišti

10. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

11., 12., 13. Hospitace na sportovní a speciální škole

14. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

15. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Požadavky na zápočet:

Seminární práce (oblast školství)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK