PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy digitálního marketingu - PMNG220
Anglický název: Basics of Digital Marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět se zaměřuje na základy marketingu v online prostředí. Studenti se seznámí se základními principy fungování na internetu a v prostředí sociálních sítí. Budou ve své základní podstatě vysvětleny všechny podstatné částí digitálního marketingu, se kterými se může sportovní manažer ve své praxi setkat. Studenti si osvojí základy práce s internetovým marketingem, s marketingem na sociálních sítích, ale taktéž s emailingem či tvorbou webových stránek. Součástí předmětu ne ukázka práce s technikami a metodami využívanými v digitálním marketingu. Nedílnou součástí předmětu je vysvětlení návaznosti a propojení offline a online marketingového prostředí, včetně strategické řízení komplexního marketingu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základy práce s marketingem v digitálním světě,
  • sestavit základní strategie pro online marketingové prostředí,
  • propojovat online a offline marketingové aktivity sportovní organizace,
  • vytvářet marketingové aktivity na internetu či v rámci webového obsahu,
  • tvořit základní jednoduché grafické práce,
  • aplikovat základy marketingové práce se sociálními sítěmi,
  • vytvářet a spravovat emailingové kampaně,
  • získat základní Google certifikaci pro digitální marketing.




Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • absolvování Google Digitální garáže
  • příprava práce ve Facebook Business Manager

Požadavky na zkoušku:

  • vypracování strategie pro online marketingovou komunikaci vybrané sportovní organizace dle zadání
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Janouch, V. (2014). Internetový marketing (2. vyd.). Brno: Computer Press.
Iseli, F. (2021). Social media for small business: Marketing strategies for business owners (First published.). Milton: John Wiley & Sons Australia, Ltd.
McDonald, J. (2020). Social media marketing workbook 2020: How to use social media for business (Updated version.). [San Jose]: [JM Internet Group].
Losekoot, M. (2019). Jak na sítě: Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích (Vydání první.). V Brně: Jan Melvil Publishing.
Semerádová, T. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu: Využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky (1. vydání.). Brno: Computer Press.
Hollensen, S., Kotler, P., & Opresnik, M. O. (2017). Social media marketing: a practitioner guide. Opresnik Management Consulting.

Certifikace GOOGLE digitální garáž
https://learndigital.withgoogle.com/digitalnigaraz/course/digital-marketing?ds_kid=43700039209057361&gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcPp3i_xhnLZjH-Cqg2Fa3yHbLLomVDn0jPfTMV-oD4DJ6QACOEKClRoCBuoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Úvod do online marketingu, online prostředí.
  2. Strategie pro online marketing.
  3. Prolínání online a offline komunikace, vzájemná vazba. Community management.
  4. Reklamní systémy.
  5. Principy práce se sociálními sítěmi.
  6. Základy práce s Facebook Business Manager.
  7. Webové prostředí.

Semináře:

  1. Základy práce v online prostředí.
  2. Segmentace a targeting v online prostředí, personas.
  3. Publikační kalendář, příprava strategie.
  4. Sociální sítě – příspěvky, využití v marketingu.
  5. Grafická příprava pro rychlou a efektivní správu v online prostředí.
  6. Kampaně v reklamních systémech na webových stránkách.
  7. Základy Wordpress webového prostředí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK