PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výzkum ve sportovním managementu a marketingu - PMNG211
Anglický název: Research in sports management and marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi výzkumu v prostředí managementu a marketingu sportu. V rámci předmětu budou představeny metody a techniky marketingového výzkumu či výzkumů realizovaných v prostředí sportovně-manažerského odvětví. Studentům budou přiblíženy struktury výzkumů pro akademické účely, ale také pro průzkumy vyžadované aplikační sférou v segmentu sportu. Studentům budou vysvětleny základní metodická nastavení výzkumů či průzkumu a následně také možnosti jejich vyhodnocování.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
  • sestavit design marketingového výzkumu,
  • vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu,
  • sestavit plán vlastního výzkumného kvalitativního šetření,
  • kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
  • sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
  • vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu

Požadavky na zkoušku:

  • ústní zkouška
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as.
Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as.
Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.
Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.
McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons.
Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.
Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage.
Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
  • vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu

Požadavky na zkoušku:

  • ústní zkouška
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
  2. Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  3. Design marketingového výzkumu
  4. Zadaná marketingových výzkumů, agenturní brief
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Měření a zjišťování kvality sportovních služeb
  7. Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu

Semináře:

  1. Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
  2. Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
  3. Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
  4. Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  7. Prezentace a interpretace výzkumných zjištění
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK