|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (31.08.2023)
Cílem předmětu je dosáhnout znalostí umožňujících porozumět fungování ekosystému profesionálního i amatérského hraní počítačových her, pochopit vztahy mezi stakeholdery působícími v tomto tržním odvětví na české i světové scéně. Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, dovednosti a schopnosti, které student studiem předmětu Úvod do esportu v návaznosti na stanovený cíl předmětu získá. Student po absolutoriu Úvodu do esportu umí, získá tedy vědomosti umožňující
Na osvojené vědomosti navazují dovednosti ve formě grafických vyjádření jednotlivých problémů spolu s jejich správnou interpretací (např. schéma stakeholderů, tréninkový plán gamera s ohledem na počet vrcholů během sezony). Rovněž je student po absolutoriu Úvodu do esportu schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat laikům i odborníkům informace o fungování a významu esportového tržního sektoru v globálním i lokálním měřítku, posoudit pozitivní i negativní vlivy tohoto odvětví na současnou společnost a světovou i místní ekonomiku a objektivně zhodnotit rizika a příležitosti spojená s dalším vývojem tohoto specifického prostředí. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
Zápočet: docházka min 70 %; analýza vědeckého článku s esportovou tématikou/ žebříček týmů vybrané esportové soutěže či turnaje + slovní komentář |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
Cunningham, G. B., Fairley, S., Ferkins, L., Kerwin, S., Lock, D., Shaw, S., & Wicker, P. (2018). eSport: Construct specifications and implications for sport management. Sport Management Review, 21(1), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.smr.2017.11.002 Monteiro Pereira, A., Costa, J. A., Verhagen, E., Figueiredo, P., & Brito, J. (2022). Associations Between Esports Participation and Health: A Scoping Review. Sports Med, 52(9), 2039-2060. https://doi.org/10.1007/s40279-022-01684-1 Nagorsky, E., & Wiemeyer, J. (2021). Correction: The structure of performance and training in esports. PloS One, 16(4), e0250316. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0250316 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
Zápočet: docházka min 70 %; analýza vědeckého článku s esportovou tématikou/ žebříček týmů vybrané esportové soutěže či turnaje + slovní komentář |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (09.01.2023)
Přednášky: 1. Velikost esportového trhu, stakeholdeři, týmy a hry 2. Česká scéna esportu, aktivity České asociace esportu 3. Organizace esportových soutěží na příkladu Sazka eLEAGUE 4. Pohled do života profesionálního gamera 5. Tréninková jednotka a tréninkový plán v esportu 6. Oblíbené multiplayer hry minulosti, praktická hodina 7. Výzkum v oblasti esportu, akademický esport |