PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sport a mezinárodní politický marketing - PMNG152N
Anglický název: Sport and international political marketing
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Jakub Štědroň, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)
Cílem předmětu je informovat a vést posluchače k pochopení významu politického marketingu a sportu a jeho aplikace v České republice i ve světě. Vymezení oblastí, trendy vývoje, vzájemné vztahy a jejich vliv na stav a vývoj politického marketingu a sportu v ČR, v Evropě a ve světě včetně prognózy dalšího vývoje.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Seminární práce

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Povinná literatura:

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Vydání 2009 s podporou výzkumného záměru UK FTVS MSM 0021620864. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

ČÁSLAVOVÁ, E., PETRÁČKOVÁ, J. The brand personality of large sport events. .. Kinesiology. 43, č.1 , 2011. s.91-106. ISSN 1331-1441.

MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1678-X.

ŠTĚDROŇ, B. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5. .

ŠTĚDROŇ, B. Prognostické metody a jejich aplikace. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-174-4.

ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.

Doporučená literatura:

ŠTĚDROŇ, B. A V. KOCOUR. Technologické prognózy a telekomunikace. 1. vyd. Praha: Sdělovací technika, c2014. ISBN 978-80-86645-24-7. .

ŠTĚDROŇ B.a kol.: Manažerské rozhodování v praxi. Vydání první. Překlad Jiří Handlíř. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-587-9.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Seminární práce

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Přednášky:

1. Úvod do politického marketingu.

2. Starověký Řím, politika a sport.

3. Komerční a politický marketing ve sportu; sport a politika. Politický marketing mezinárodních sportovních organizací,

spolupráce a koordinace politického marketingu mezinárodních sportovních organizací.

4. Volební ankety a sport .

5. Monitorování politických projevů v rádiu, televizi a na Internetu a sport.

6. Měření povědomí o politických kandidátech a sport .

7. Sportovci v politice.

Semináře:

1. Vnímání sportovců a politiků mezi voliči, sportovci mezi politiky v ČR.

2. Případová studie Kalifornie a sportovec guvernér Schwarzenegger.

3. Politický marketing na Ukrajině a boxer Kličko.

4. Politický marketing v ČR, Jágr, Šlégr.

5. Mezinárodní skandály a sport (FIFA, doping aj.).

6. Značka politické strany.

7. Tvorba a obhájení prezentace o politickém marketingu a sportu ve světě a v ČR dle zadané literatury.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK