PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy managementu sportu - PMNG150TS
Anglický název: Basics of Sport Management
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:8/0, Z+Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)
Předmět prezentuje sekvenční manažerské činnosti - plánování, organizování, výběr a rozmisťování pracovníků, vedení lidí a kontrolu a ukazuje na jejich aplikace v oblasti sportu. Mimo uvedené se zabývá i základními marketingovými činnostmi.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Studenti kurzu získají základní přehled o činnostech v oblasti řízení a provozování sportovních organizací a klubů. V rámci zkouškového projektu získané vědomosti aplikují na praktický příklad sportovního klubu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování, prezentace a obhajoba praktického projektu.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Základní:

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4389-9.

KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-7014-034-8.

KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.

SINEK, S. Lídři jedí poslední. Jan Melvil publishing, 2014. 288 s. ISBN 978-80-87270-89-9.

Rozšiřující:

GALLO, C. Tajemství inovací Steva Jobse. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2011. 312 s. ISBN 978-80-251-3444-3.

KAHNEY, L. Jak myslí Steve Jobs. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 304 s. ISBN 978-80-251-2794-0.

KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015. 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. 1st edition. London, New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5.

PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. 396 s. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.

SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil publishing, 2012. 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4.

STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. 376 s. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.

VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování, prezentace a obhajoba praktického projektu.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

1. Propedeutika managementu, sportovního managementu, prostředí pro práci sportovního manažera, jeho profil a role

2. Manažerské rozhodování

3. Strategické plánování v oblasti sportu

4. Organizování ve sportu

5. Personalistika

6. Vedení lidí (leadership)

7. Dobrovolnictví

8. Kontrolování, financování

9. Základy marketingu, sportovního marketingu

10. Marketingový mix, marketingový mix ve sportu

11. Marketingová komunikace ve sportu

12. Sponzoring

13. Corporate identity ve sportu

14. Značka, sportovní značka

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (22.09.2021)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM, ev. Teams (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Přednášky - Zoom:

  • https://zoom.us/j/97579342618?pwd=ekJpNEdudlFYa3pTREJWamV2Zmg1UT09
  • Meeting ID: 975 7934 2618
  • Passcode: 6QEhgG

Studijní materiály - Moodle:

  • https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=1255
  • (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Trenér, Kondiční trenér, Učitelství - trenérství se sportovní specializací/Základy managementu sportu)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK