PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy managementu sportu - PMNG150K
Anglický název: Basics of Sport Management
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 10/0, Z+Zk [HS]
Počet míst: zimní:46 / neurčen (46)
letní:neurčen / neurčen (46)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Tereza Viplerová
Vyučující: Mgr. Tereza Viplerová
Záměnnost : PMNG150
Je neslučitelnost pro: PMNG150
Je záměnnost pro: PJAZ194K, PMNG150
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
Předmět prezentuje sekvenční manažerské činnosti - plánování, organizování, výběr a rozmisťování pracovníků, vedení lidí a kontrolu a ukazuje na jejich aplikace v oblasti sportu. Mimo uvedené se zabývá i základními marketingovými činnostmi.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)

Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:

- definovat základní pojmy a souvislosti managementu

- vysvětlit sekvenční a průběžné manažerské činnosti

- aplikovat sekvenční a průběžné manažerské činnosti v oblasti sportu

- definovat a identifikovat jednotlivé sektory ve sportovním prostředí

- uvést příklad manažera ve sportu a vysvětlit, jak manažer ve sportovním prostředí funguje

- analyzovat a diagnostikovat interní zdroje sportovního klubu a jeho externí prostředí

- určit cíle a jednotlivé strategie pro tvorbu strategického plánu sportovní organizace na základě předchozí analýzy prostředí této organizace

- navrhnout změny ke zlepšení fungování sportovního klubu

- navrhnout sponzorský balíček a popsat výhody spolupráce pro sponzora z pohledu sportovní organizace

- prezentovat svůj projekt před spolužáky s využitím multimediální prezentace

- se orientovat v dotacích, grantech

- vysvětlit fungování sportovního prostředí z hlediska organizací, které se v něm nacházejí, a uvést příklady organizací

- popsat pojem leadership vlastními slovy

- se orientuje v základních technikách motivace v pracovním prostředí

- vyjmenovat a stručně vlastními slovy popsat nástroje marketingového mixu

- vysvětlit, k čemu slouží marketing ve sportu

- definovat sponzoring a rozlišit jeho odlišnost od daru, vysvětlit výhody a nevýhody sponzoringu ve sportu

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)
Zápočet + zkouška - zpracování, prezentace a obhajoba týmového projektu
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (11.12.2022)

Základní:
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse: jak si získat každé publikum. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2012. 224 s. ISBN 978-80-247-4389-9.
KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-7014-034-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SINEK, S. Lídři jedí poslední. Jan Melvil publishing, 2014. 288 s. ISBN 978-80-87270-89-9.


Rozšiřující:
GALLO, C. Tajemství inovací Steva Jobse. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2011. 312 s. ISBN 978-80-251-3444-3.
KAHNEY, L. Jak myslí Steve Jobs. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2009. 304 s. ISBN 978-80-251-2794-0.
KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. 5. vydání. Praha: Management Press, 2015. 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.
NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. 1st edition. London, New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5.
PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. 396 s. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.
SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil publishing, 2012. 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4.
STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. 376 s. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)

1. Propedeutika managementu, sportovního managementu, prostředí pro práci sportovního manažera, jeho profil a role

2. Strategické plánování v oblasti sportu

3. Organizování ve sportu, vedení lidí (leadership)

4. Základy marketingu, sportovního marketingu, marketingový mix, marketingový mix ve sportu

5. Sponzoring


Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Tereza Viplerová (27.08.2023)

V případě distanční výuky bude využito on-line komunikační platformy MS Teams (přihlášení pomocí odkazu – bude zasláno e-mailem). 

Veškerá komunikace ohledně předmětu probíhá přes kanál MS Teams:

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK