PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing a sport - PMNG140NC
Anglický název: Marketing and sport
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje. Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování sportovních organizací a sportovních akcí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Cílem výuky je získání přehledu o vývoji teorie marketingu sportu a možných aplikací marketingu do oblasti sportu

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Vydání 2009 s podporou výzkumného záměru UK FTVS MSM0021620864. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2000. p.441. ISBN 0-88011- 877-6.

GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.

GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.

FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Praha: Grada., 2003. 122 s. ISBN 80-2470-0557-5.

HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

Semináře:

1. Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.

2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

5. Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.

6. Projektová úloha (zadání).

7. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.

8. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení.

9. Techniky prodeje reklamy ve sportu - hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

10. Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.

11. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

12. Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.

13. Zhodnocení zpracované projektové úlohy.

14. Test

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (19.04.2022)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM event.. Teams (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Zoom:

https://cuni-cz.zoom.us/j/92242611583?pwd=Nno4ZUlOMm13bE9qa1c2WUxOSFFKUT09

Meeting ID: 922 4261 1583

Passcode: produkt

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK