PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní management - PMNG129
Anglický název: Sport Management
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / 34 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Ing. Mgr. Michaela Kaprálková, M.A.
Vyučující: Ing. Mgr. Michaela Kaprálková, M.A.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (10.01.2019)
Předmět rozšiřuje znalosti studentů v oblasti managementu a marketingu. Studenti získají informace o řízení a organizaci sportu v ČR a zahraničí jak z globálního makroekonomického pohledu, tak z pohledu jednotlivých poskytovatelů sportovních a tělovýchovných služeb.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (20.11.2023)

Cílem předmětu je uvést studenty do oblasti sportovního managementu a aplikovat získané teoretické znalosti na praktických příkladech.

Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni:

a) zamyslet se nad místem a významem řízení pro sportovní organizace.

b) porovnat různé postupy řízení ve sportu

c) kriticky zhodnotit aplikaci osvědčených postupů řízení ve sportovních organizacích.

d) předvídat, které teorie pomáhají zlepšit účinnost a efektivitu řízení ve sportovních organizacích.

e) doporučit zlepšení řízení ve sportu

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D. (28.12.2021)

Požadavky na zápočet:

docházka, prezentace BP

Požadavky na zkoušku:

písemná / ústní zkouška

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (10.01.2019)

Povinná:

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN-13: 978-80-7376-150-9.

ŠÍMA, J. Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Praha: Karolinum, 2016. 112 s. ISBN 978-80-246-3326-8.

ŠÍMA, J. et al. Sportovní marketing: vybrané kapitoly. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2013. 154 s. ISBN: 978-80-86730-98-1.

Doporučená:

NAGEL, M., SOUTHALL, R. Introduction to Sport Management: Theory and Practice. 2nd edition. Kendall Hunt Publishing, 2015. 362 s. ISBN 978-1465267580.

MASTERALEXIS, L. P. Principles and Practice of Sport Management. 5th edition. Jones & Bartlett Learning, 2014. 606 s. ISBN 978-1284034172.

ŠÍMA, J. Využití modelu SERVQUAL pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech. Česká kinantropologie, 2013, vol. 17, no. 14, s. 84-94.

ŠÍMA, J., RUDA, T. Conceptualization of Methods Designed to Evaluation Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 2012, vol. 48, no. 2, s. 146-155.

ŠÍMA, J., RUDA, T. Customer Perception of Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 2011, vol. 47, no. 2, s. 68-77.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Požadavky na zápočet:

prezentace BP

Požadavky na zkoušku:

písemná / ústní zkouška

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Ruda, Ph.D. (23.02.2022)

Přednášky:

1. Historie sportovního managementu, základy managementu a marketingu aplikované do sportovního managementu

2. Strategické plánování ve sportovních organizacích

3. Úvod do managementu sportovních akcí

4. Úvod do managementu sportovních zařízení

5. Manažerské funkce ve sportovní praxi

6. Organizování ve sportu, organizační struktury ve sportovních organizacích

7. Modely řízení ve sportovních organizacích

8. Management sportu v kontextu Evropské unie

9. Management mezinárodních sportovních federací, národních asociací a zastřešujících svazů

10. Management volného času, živnostenské podnikání v oblasti sportu a pohybové rekreace

11. Management sportovních asociací

12. Management sportovních zařízení

13. Management sportovních akcí

14. Řízení vztahu se zákazníkem v oblasti sportu, kvalita služeb, spokojenost zákazníka

Semináře:

1. Úvodní seznámení, Simon Sinek – Teorie Zlatého kruhu (Proč, Jak, Co)

2. Pracovní trh v ČR na poli sportovního managementu, jaké jsou možnosti a jak uspět

3. Fungování agentury v rámci sportovního managementu

4. Marketingově-obchodní strategie komerčních aktivit ve sportovním klubu

5. CRM a digitální ekosystém v rámci sportovního klubu

6. Finanční zdroje sportovního klubu, zejména B2B a B2C

7. Vybrané 3 případové studie z praxe

8. Vybrané 3 případové studie z praxe

9. 4x prezentace studentů

10. 4x prezentace studentů

11. 4x prezentace studentů

12. 4x prezentace studentů

13. 4x prezentace studentů

14. Závěrečná hodina – zápočtový test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK