PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průzkum trhu - PMNG119
Anglický název: Market research
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / 40 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Vyučující: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (07.01.2022)
Předmět seznamuje studenty s metodami, technikami a způsoby analýzy trhu. Do těchto analýz se řadí jak kvalitativní, tak kvantitativní metody výzkumu zaměřující se na oblasti jako chování spotřebitele, chování konkurence, charakteristické znaky trhu, vnitřní analýzy firem a další marketingové výzkumy. Dále jsou součástí předmětu vybrané strategické analýzy, které jsou následně převedeny na specifické marketingové strategie.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.12.2021)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,

• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,

• vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,

• navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,

• zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (28.01.2022)

• aktivní docházka na semináře

• zpracování úkolů prezentovaných na seminářích (včetně vypracování otázek vyplývajících z pracovních listů)

• zpracování strategické situační analýzy organizace

• úspěšné absolvování zkouškového testu

Literatura
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.01.2023)

Základní:

Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks.
Magretta, J., & Grusová, I. (2012). Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii (Vyd. 1.). Praha: Management Press.
Hanzelková, A. (2013). Business strategie: Krok za krokem (Vyd. 1.). V Praze: C.H. Beck.
Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck.
West, D. (2010). Strategic marketing: Creating competitive advantage (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Kotler, P. (2016). Marketing management (15th global edition.). Boston: Pearson.

Doporučená:

Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature.

O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge.

ANDREW, D., PEDERSEN, P., MCEVOY, CH. Research Methods and Design in Sport Management. United States: Human Kinetics, 2011. ISBN 978-0-7360-7385-1.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (07.01.2022)

Přednášky:

1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup

2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace

3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí

4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí

5. Portfolio analýza

6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu

7. Interní analýza firmy

8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza

Semináře:

1. Typy a varianty marketingových strategií

2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu

3. Cenové strategie a jejich analýzy

4. Marketingový výzkum, brief

5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření

6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy

7. Prezentace projektů

Studijní opory
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.01.2023)

Pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Moodle:
- (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Průzkum trhu)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK