PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Organizace, financování a management sportu - PMNG086TSA
Anglický název: Organization, financing and management of sport
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:5/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Vysvětlení: Pouze pro Trenérskou školu!!!
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
Garant: Ing. Mgr. Michaela Kaprálková, M.A.
Marcela Kloučková
Anotace -
Poslední úprava: Marcela Kloučková (24.01.2023)
Předmět je zaměřen na základní východiska financování sportovních klubů, řízení sportovního klubu z hlediska leadershipu, zaměření se na cílové skupiny zákazníků, nabídky produktů sportovního klubu, sponzoringu a budování klubové identity a image značky. Důraz je kladen na praktické příklady a ukázky různých přístupů a pojetí vybraných sportovních klubů z různých sportovních odvětví. Dané oblasti jsou zaměřeny nejen na fungování sportovních klubů, ale také samotných trenérů, jako individualit. Předmět tak nastiňuje možné směry idejí a myšlenek, jak řídit sportovní klub a trenérskou činnosti v současném tržním prostředí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Marcela Kloučková (24.01.2023)

Absolventi kurzu budou mít základní přehled o hlavních činnostech v oblasti řízení sportovního klubu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Marcela Kloučková (02.10.2023)

Zápočet:

Účast na přednášce a cvičení.

Zrpacování eseje 

Literatura
Poslední úprava: Marcela Kloučková (02.10.2023)

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.

Sylabus
Poslední úprava: Marcela Kloučková (24.01.2023)

Manažerské funkce ve sportu

 

Strategické plánování v oblasti sportu

 

Organizování ve sportu

 

Vedení lidí (leadership)

 

Základy marketingu, sportovního marketingu

 

Marketingové aplikace do sportu.

 

Sponzoring ve sportu.

 

Corporate identity ve sportu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK