PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing - PMNG071
Anglický název: Marketing
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 56 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: TAJ (15.02.2007)
Předmět se orientuje na získání základních znalostí z teorie marketingu. Studenti se seznamují v prvé části se základními pojmy, nástroji, metodami marketingu, druhá část je věnována marketingovým strategiím firem a zvlášť s ohledem na sport marketingovým strategiím v oblasti služeb a v neziskovém sektoru.
Literatura
Poslední úprava: TAJ (15.02.2007)

Povinná:

1. Cooper, J. Lane, P. Marketingové plánování - praktická příručka manažera. Praha : Grada , 1999. S. 230. ISBN 80-7169-641-2.

2. Horáková, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada , 1992.s. 364. ISBN 80-85424-83-5.

3. Kotler, P. Marketing Management. Analýza plánování, využití, kontrola. 9. Vydání. Praha : Grada, 1998. S. 1492. ISBN 80-7169-600-5

Doporučená:

1. Dichtl, E., Hörschgen, H., Nieschlag, R. Marketing. 7. Vydání. Berlin: Duncker&Humblot, 1994. S. 1116 ISBN 3-428-07677-X.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)
Požadavky na zápočet:
  • seminární práce na zadané téma, dosažení v průměru 70 % úspěšnosti při napsání 2 zápočtových písemných testů
Požadavky na zkoušku:
  • úspěšné zodpovězení 2 vylosovaných otázek z 40 při ústní zkoušce, rozbor seminární práce

Sylabus
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (04.11.2010)

Přednášky:

Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.

Základní kroky marketingového algoritmu.

Analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Porovnání s konkurencí.

Chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Kupní rozhodování.

Proces marketingového výzkumu. Metody analýzy trhu - kvantitativní a kvalitativní. Stanovení vzorku.

Produkt, sortiment a značka.

Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.

Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.

Propagace a její formy. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.

Posuzování účinnosti reklamy vzhledem ke jednotlivým médiím.

Public relations. Srovnání vztahů s veřejností, reklamy a marketingu. Vztahy se sdělovacími prostředky.

Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.

Řízení obchodu se službami.

Marketing pro neziskový sektor.

Semináře:

Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.

Marketingový výzkum - koncepce

Modelová úloha č. 1

Dotazník

Modelová úloha č. 2

1.Test

Chování spotřebitele a jeho ochrana v ČR.

Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.

Značka

Příprava propagační strategie

Modelová úloha č.3

Reklamní text a slogan

Modelová úloha č. 4

2. Test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK